Wednesday 1 August 2012

Budak Technician

Budak Technician


Gambar Nora Danish, Rayqal Berpelukan

Posted: 30 Jul 2012 09:41 PM PDT


Blog Terkemuka Media Hiburan Online telah kongsikan beberapa gambar kandid pelakon comel, Nora Danish dan buah hati tersayangnya, Rayqal ketika ditemui di majlis berbuka puasa yang berlangsung, semalam.

nora
 http://mediahiburan.karangkraf.com/polopoly_fs/1.71732!/image/image.JPG_gen/derivatives/landscape_560/image.JPG
 http://mediahiburan.karangkraf.com/polopoly_fs/1.71733!/image/image.JPG_gen/derivatives/landscape_560/image.JPG
 http://mediahiburan.karangkraf.com/polopoly_fs/1.71730!/image/image.JPG_gen/derivatives/landscape_560/image.JPG

 sumber : MH

Syed Adney Enggan Ulas Hubungan Cintanya Dengan Siti Saleha

Posted: 30 Jul 2012 09:17 PM PDT


Kalau buah hatinya, pelakon Siti Saleha lebih terbuka untuk mengulas tentang gosip perhubungan cinta mereka meskipun sekadar secara ringkas. Berbeza dengan si jejaka yang juga merupakan penjaga gol pasukan Sabah ni, Syed Adney, bertegas tidak mahu memberikan sebarang komen mengenai gosip berkenaan.

Memetik kenyataan di murai.com, pemain berusia 26 tahun ini menafikan menjalin hubungan cinta dengan aktres drama bersiri popular, Nora Elena itu. Bagaimanapun, Syed Adney memberitahu isu berkenaan adalah kisah lamanya bersama Siti Saleha.

"Saya minta maaf. Saya tidak mahu komen tentang gosip itu. Kisah ini sudah lama habis. Saya tidak mahu ia diperbesarkan lagi. Apapun, saya menafikan dakwaan tersebut.

"Sebelum ini pun, saya hanya berkawan saja dengan dia dan langsung tidak mempunyai hubungan cinta seperti yang telah digembar-gemburkan.

"Saya tidak mahu cerita lebih-lebih kerana ianya adalah cerita privasi saya. Saya ni pun bukannya siapa-siapa. Saya hanya orang biasa," katanya.

Dalam pada itu, pemain yang pernah tersenarai sebagai pemain bola paling kacak di Malaysia ni turut berterima kasih dan terima akan pandangan ramai terhadap tittle yang dimilikinya itu, ujarnya.

Menyentuh mengenai perkahwinan, adik kepada pelakon Sharifah Sofea berkata buat masa ini dia masih belum terfikir lagi untuk menamatkan zaman bujang.

"Saya tidak tahu lagi bila mahu kahwin. Biar Tuhan saja yang menentukannya. Apa yang saya tahu, saya kini kena lebih fokus memandangkan pasukan saya berada dalam keadaan tidak berapa baik," katanya

Dalam pada itu, pemain yang disenarai sebagai pemain bola paling kacak di Malaysia ni turut berterima kasih dan menerima akan pandangan ramai terhadap 'gelaran' yang tersebut.



- mD

Shaheizy Sam Menyangkal Gosip Bercinta Dengan Nora Danish

Posted: 30 Jul 2012 09:15 PM PDT



Baru-baru ini, menerusi sebuah akhbar mingguan timbulnya cerita mengenai pelakon Shaheizy Sam dikatakan kini sedang menjalin hubungan cinta dengan aktres Nora Danish secara sembunyi.

Pun begitu, di lama portal mStar menyebut, pelakon yang mesra disapa Sam ini menyangkal sekeras-kerasnya dakwaan yang mengatakan dia kini sedang menjalin hubungan cinta dengan aktres Nora Danish secara sembunyi.

"Benda (gosip) ini mengarut. Saya pun tidak pasti bagaimana cerita begini boleh timbul kerana ia langsung tidak berasas dan tidak logik.

"Saya terkejut sebenarnya kerana baru dimaklumkan oleh mummy (ibu) mengenai gosip itu ketika kami bersahur pada pagi ini," katanya.


Laporan akhbar tersebut mendakwa cinta di antara Sam dan Nora, 30, mula berputik ketika mereka bergandingan dalam penggambaran filem terbaru berjudul 2 Kalimah arahan Eyra Rahman, baru-baru ini.

Sam berkata, gosip terbaru itu mengingatkannya kepada dakwaan yang pernah mengaitkannya dengan aktres Wawa Zainal sebelum ini."Apabila timbul pula gosip mengaitkan saya bercinta dengan Nora, ia terus mengingatkan saya kepada gosip lama yang mengaitkan saya Wawa Zainal.

"Kedua-dua cerita ini sangat mengarut kerana saya sebenarnya tidak rapat dengan mereka sehingga boleh dituduh mempunyai hubungan," jelasnya.

Ditanya adakah gosip itu timbul bagi tujuan gimik promosi filem berkenaan, Sam berkata, dia tidak pasti mengenai perkara tersebut.

"Entahlah, saya pun tidak tahu cerita ini timbul atas tujuan gimik atau ada pihak yang menyampaikan benda tidak betul.

"Kami hanya bertemu di set penggambaran dan tidak berhubungan selepas tamat penggambaran, sebab itu saya pelik apabila gosip ini timbul," jelasnya yang kini sedang berdebar menantikan tayangan filem lakonannya SAM, pada 19 Ogos depan.



- mD

Syanie Bakal Buka Perniagaan di Australia

Posted: 30 Jul 2012 09:07 PM PDT


Lambat lagi atau dalam masa terdekat ini, belum tahu. Tapi yang pasti hasrat pelakon Syanie Hisham tetap nekad mahu membuka perniagaan restoran masakan Melayu di Melbourne, Australia.

Syanie nekad akan meneruskan usaha untuk mencapai impian itu sebelum usianya mencecah 40 tahun. Namun, buat masa ini impian tersebut terpaksa ditangguhkan ekoran perginya nenek kesayangannya ke rahmatullah, baru-baru ini.

"Nenek baru saja meninggal. Saya tak sampai hati tinggalkan mami keseorangan," kata Syanie ketika ditemui di majlis berbuka puasa bersama anak yatim dari Baitul Fitrah di Hotel Royale Bintang Damansara, baru-baru ini.

Menurut Syanie, pelan dan kertas kerja perniagaan yang akan dijalankan bersama adiknya, Syarina telah dibuat.

"Segala perancangan telah dibuat. Yang tinggal hanya untuk ke sana dan mengusahakan perniagaan itu. Ini impian saya. Saya mengharap ia akan menjadi kenyataan," kata Syanie.

Pelakon komedi yang berusia 38 tahun ini turut menyatakan perniagaan tersebut mensasarkan pelanggan dikalangan mereka yang berbangsa Melayu dari Malaysia, Indonesia dan Brunei yang belajar, berkerja dan melancong di Australia.

"Susah nak cari makanan halal dan tiada restoran masakan Melayu di sana. Jadi saya rasa ini peluang yang terbaik untuk saya jalankan perniagaan di Melbourne," tambahnya lagi.



- mD

Kontrak Abby Sebagai Duta Tudung Ditamatkan Kerana Masuk PAS

Posted: 30 Jul 2012 08:58 PM PDT


Pelakon dan penyanyi terkenal, Abby Abadi menulis dalam laman sosial Twitter yang kontraknya sebagai duta kepada sebuah syarikat tudung, baru sahaja ditamatkan kerana penglibatannya dalam PAS.

..

Berikut tulisan Abby di laman Twitternya pagi tadi memberitahu kontraknya dengan koleksi tudung jenama Al-Humaira Contempory akan ditamatkan.

Sementara itu, memetik kenyataan di MalaysiaKini, pelakon dan penyanyi terkenal itu yang kini aktif berceramah menyifatkan penyertaannya ke dalam parti itu merupakan sebahagian daripada langkahnya mendekati agama.

Menurut Abby, ia bukanlah satu penghijrahan politik seperti yang dianggap ramai pihak.

"Saya tak pernah terfikir nak guna istilah penghijrahan itu sebab saya terlibat secara tak sengaja," katanya.

Menurut Abby, perubahan dirinya yang kini bertudung dan mula mendekati agama dilakukan sebelum beliau mula mendekati PAS lagi.

"Hidayah atau penghijrahan ini kita dah dapat semua sebelum masuk PAS," kata Abby.

Abby yang dahulu merupakan sebahagian daripada kumpulan Elite dan popular dengan siri drama Gerak Khas menjadi ahli PAS seumur hidup pada 19 Julai lalu.

Beliau menyerahkan sendiri borang keahliannya kepada Mursyidul Am PAS, Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat dalam satu majlis di Kota Bharu, Kelantan.

Menurutnya, beliau mula mendekati PAS selepas dijemput parti itu untuk berceramah tentang perubahan dirinya daripada seorang yang tidak bertudung kepada seorang yang bertudung.

"Saya pada mulanya dijemput untuk berkongsi tentang saya punya hijrah itu," ujar Abby lagi.

Beliau kemudiannya membuat keputusan menyertai PAS kerana tertarik dengan perjuangannya yang berteraskan agama Islam.

"Kita nampak PAS itu perjuangan dia memang perjuangkan agama. Saya sertailah sebab saya nampak benda itu memang baik untuk agama." kata Abby ringkas.



-mD

Daphne Iking Mengaku Boleh Nampak Hantu

Posted: 30 Jul 2012 08:54 PM PDT


Di dalam laporan akhbar Harian Metro baru-baru ini, pengacara juga pelakon Daphne Iking mendedahkan dia mempunyai kelebihan boleh melihat mahkluk halus. Mengimbas semua kisah dua tahun lalu, cerita Daphne, ketika itu kru dan pelakon pelakon filem Belukar termasuklah dirinya sedang menjalani penggambaran di kawasan hutan di Labuan, Sabah.

"Keadaan ketika itu kira-kira jam 2 pagi dan kawasan sekeliling sangat sunyi. Kru dan pelakon terkejut melihat saya muncul pada pagi itu seperti tiada apa yang berlaku. Apabila mereka bertanya kepada saya apa yang sebenarnya terjadi semalam, lagilah saya tak faham dan memang saya tak ingat apa-apa langsung. Apa yang saya tahu, semalam saya melakukan watak saya sebagai Eva iaitu seorang penipu insurans profesional.

"Rupa-rupanya cerita mereka, malam itu saya seperti dirasuk meracau tak tentu pasal dan turut memarahi pengarah filem ini, Jason. Macam-macam perkataan keluar daripada mulut saya dan ketika itu mereka semua tergamam. Saya seperti dah hilang ingatan. Terkejut saya mendengar cerita mereka kerana saya betul-betul tak sedar apa yang terjadi.

"Kata jurukamera filem itu dalam lensanya, tempat yang saya berdiri itu terdapat enam biji batu nisan yang seolah-olah mengelilingi saya. Bagaimanapun, batu nisan itu tidak dapat dilihat dengan mata kasar, ia hanya kelihatan samar-samar dalam rakaman kamera.

"Tempat yang saya perlu menjatuhkan diri itu pula terdapat satu batu nisan yang besar dan ia terkena leher saya sehingga menyebabkan saya terasa sakit, cuma saya tak tahu saya jatuh atas objek apa kerana kawasan itu di alas tilam tebal yang kemudian ditabur dengan daun kering.

"Selepas mereka menceritakan kejadian itu, saya terus minta maaf kepada semua orang terutama Jason kerana saya memang tak sedar. Mujur mereka memahami keadaan saya dan kawasan itu pun sangat 'keras' dan mereka tahu apa yang saya jeritkan pada mereka malam itu bukanlah datang daripada diri saya yang sebenar," katanya.

Oleh kerana 'kelebihan' yang dianugerahkan Allah itu kepadanya dan pengalaman seram yang dilaluinya sendiri, pihak produksi My Ghost Story Asia berasakan Daphne paling layak mengendalikan program itu.

Program itu mengundang mereka yang pernah melalui situasi menyeramkan menceritakan semula pengalaman yang mencemaskan itu kepada Daphne untuk tatapan penonton.

My Ghost Story Asia akan mula disiarkan pada 16 Ogos ini, setiap Khamis, jam 10 malam di saluran Astro 731. Semua cerita itu dirakamkan daripada orang yang pernah melalui kejadian itu sendiri. Mereka berasal dari negara ini dan juga Singapura.



-malaysiaDigest

Diana Amir Rancang Kahwin Tahun Depan

Posted: 30 Jul 2012 08:48 PM PDT



Sejak berhijrah, semakin hari gadis ini tampak semakin manis dalam imej Islamik yang di'pilih. Menerusi kenyataan di akhabar Kosmo! baru-baru ini, pemilik sebenar nama Nurdiyana Amir Hashim ini mengakui ada beberapa orang lelaki bergelar ustaz mengajak untuk berkenalan.

Namun, Diana Amir terus tidak membalas SMS ustaz berkenaan yang mengambil inisiatif untuk memulakan langkah perkenalan atau taaruf, istilah mereka.

"Saya masih tidak berani, misi saya sekarang untuk mendalami Islam. Ilmu saya masih tidak cukup & tidak mahu campur aduk perkara lain dalam usaha saya kenal dengan agama sendiri"

Diana Amir bagaimana pun berkata beliau tidak menolak jika djodohkan dengan lelaki bergelar ustaz asalkan mempunyai peribadi yang baik & boleh membimbing.

Meletakkan lelaki yang beriman dan bijak dalam membimbing keluarga sebagai kriteris, Diana Amir mensasarkan untuk berkahwin pada tahun hadapan kerana ingin zuriat.

"Saya mahu cepat-cepat dapat zuriat. Kalau dulu saya mahu kahwin sebab mahu mempunyai suami, tetapi sekarang saya begitu mengimpikan untuk mempunyai cahaya mata sendiri kerana saya terlalu sukakan kanak-kanak," jelas Diana Amir.



- malaysiaDigest

Sofia Jane Punca Sheila Rusly Kembali Berlakon

Posted: 30 Jul 2012 07:51 PM PDT

 
Sheila Rusly
 
Pelakon dan penerbit drama Sheila Rusly berkata keputusan untuk kembali berlakon selepas hampir setahun berehat semata-mata kerana projek istimewanya bersama rakan aktres Datin Sofia Jane.

Sheila, 41, berkata, dia terpanggil untuk berlakon semula dalam telefilem berjudul Jane Jamilah itu demi memenuhi keinginan Sofia yang bersetuju untuk membintangi karya genre komedi buat julung kalinya.

"Saya bersetuju untuk berlakon semula kerana rakan lama, Sofia Jane yang buat pertama kalinya bersetuju membintangi telefilem komedi berjudul Jane Jamilah.

"Telefilem ini adalah projek istimewa kami untuk tayangan selepas Hari Raya nanti dan kini berada dalam proses suntingan," katanya ketika dihubungi mStar Online.

Ditanya mengenai tindakannya berehat daripada lakonan sebelum ini, Sheila berkata, dia selesa memberikan tumpuan kepada kerja-kerja belakang tabir syarikat produksinya dan suami Azman Yahya (Jinggo) iaitu JS Pictures.
 
 
Sofia Jane

"Kalau diikutkan sudah hampir setahun saya tidak berlakon langsung kerana sibuk membantu Jinggo dalam kerja-kerja belakang tabir drama-drama terbitan syarikat kami.

"Sebenarnya, saya kasihan pada suami yang sering tidak cukup tangan dengan pelbagai komitmen. Kebetulan pula, saya juga mempunyai ilmu dan kemahiran dalam bidang itu, apa salahnya saya bantu apa yang patut," katanya.

Mengenai sambutan Ramadan pada kali ini, Sheila berkata, syarikat produksinya tidak melakukan sebarang penggambaran sepanjang bulan puasa dan lebih menumpukan pada proses pra-produksi drama bersirinya akan datang.

"Macam biasa, syarikat produksi saya akan berhenti berehat daripada penggambaran sepanjang bulan Ramadan.

"Selain untuk fokus pada ibadah, saya sibuk dengan kerja-kerja pra-produksi drama bersiri Cinta Adam & Hawa yang akan memulakan penggambaran selepas Hari Raya," katanya. -mstar-

Rossa Bawa Kekasih Temui Anak, Keluarga

Posted: 30 Jul 2012 07:47 PM PDT

Rossa.

PENYANYI terkenal Indonesia iaitu Rossa mengakui telah membawa kekasihnya berjumpa dengan keluarga dan anaknya bagi merapatkan hubungan.

Rossa berkata dia bersyukur apabila keluarga dan anak lelakinya, Rizky Langit Ramadan menerima kehadiran lelaki tersebut dalam hidup mereka.

"Semuanya berjalan dengan baik dan hubungan itu lebih penting mendapat restu daripada keluarga. Alhamdulillahlah mereka menerimanya dengan hati terbuka," ujarnya seperti dipetik portal kapanlagi.com.

Bagaimanapun Rossa atau nama sebenarnya Sri Rossa Roslaina Handiyani enggan mendedahkan identiti lelaki yang berjaya memikat hatinya itu kepada umum.

"Belum masanya untuk dia dikenali oleh masyarakat tambahan pula hubungan kami masih baru pada peringat mengenal hati budi masing-masing," ulasnya.

Dalam pada itu, Rossa berkata, dia tidak menolak kemungkinan akan berkahwin dengan kekasihnya itu jika jodohnya telah ditetapkan dengannya.

Rossa memberitahu, dia bagaimanapun belum terfikir ke arah itu dan mahu memperkukuhkan ikatan kasih antara mereka terlebih dahulu.

"Saya tidak menolak akan berkahwin lagi suatu hari nanti tetapi biarlah kami berkenalan dengan lebih rapat sebelum mengambil keputusan untuk berkahwin," ujarnya.

Rossa sebelum ini pernah berkahwin dengan anggota kumpulan Padi iaitu Yoyo pada 2004 sebelum bercerai pada 2009. -mstar-

Video Gol Azamuddin Akil - Malaysia vs Manchester City (Friendly Asia Tour 2012)

Posted: 30 Jul 2012 07:41 PM PDT


Video Gol Azamuddin Akil
Malaysia vs Manchester City [1-3]
Friendly Asia Tour 2012
30 Julai 2012
Stadium Nasional Bukit Jalil


Video Malaysia vs Manchester City | Gol Azamuddin Akil

Video Gol Azamuddin Akil | Malaysia vs Manchester City [1-3] Asia Tour 2012

sumber : sokernet

Video Brazil vs Belarus - Olimpik London 2012

Posted: 30 Jul 2012 07:38 PM PDT

Brazil 3-1 Belarus Olympic 2012
Brazil 3-1 Belarus | Sukan Olimpik 2012

Video Brazil vs Belarus [3-1]
Sukan Olimpik 2012
Video Brazil 3-1 Belarus | Olimpik 2012


Video Malaysia vs Manchester City, Friendly Asia Tour 2012

Posted: 30 Jul 2012 06:32 PM PDT


Video Malaysia vs Manchester City [1-3]
Friendly Asia Tour 2012
30 Julai 2012
Stadium Nasional Bukit Jalil

Video Malaysia 1-3 Manchester City | Gol Azamuddin Akil

Video Malaysia 1-3 Manchester City | Gol Sergio Aguero

Video Malaysia 1-3 Manchester City | Gol Carlos Tevez

sumber : sokernet

Misi wajib menang, Koo Kien Keat-Tan Boon Heong

Posted: 30 Jul 2012 06:14 PM PDT


 
KIEN KEAT (depan) dan Boon Heong akan bertemu gandingan Korea Selatan, Chung Jae Sung-Lee Yong Dae pada aksi terakhir Kumpulan D awal pagi esok.


HANYA kemenangan ke atas gandingan Korea Selatan, Chung Jae Sung- Lee Yong Dae mampu mencerahkan laluan beregu lelaki negara, Koo Kien Keat-Tan Boon Heong ke peringkat separuh akhir.

Kedua-dua pasangan tersebut bakal membuat perhitungan di Wembley Arena, London awal pagi esok bagi menentukan siapa lebih berhak dinobatkan selaku juara Kumpulan D selepas masing-masing mengesahkan slot ke kelompok lapan terbaik.

Ketua jurulatih beregu lelaki, Tan Kim Her berkata, ia merupakan sasaran utama Kien Keat-Boon Heong untuk saingan bagi peringkat kumpulan.

"Itu yang kita mahukan iaitu Kien Keat-Boon Heong bergelar juara Kumpulan D. Mereka akan berjumpa naib juara Kumpulan B pada aksi suku akhir dan jika menang, beregu ini akan bertemu pemenang antara juara Kumpulan C atau naib juara Kumpulan A.

"Ia bukan sahaja mencerahkan laluan ke peringkat separuh akhir tetapi Kien Keat-Boon Heong tidak akan berdepan lawan yang terlalu sukar pada aksi tersebut," kata Kim Her ketika dihubungi Kosmo! di London semalam.

Terdahulu, kedua-dua pasangan tersebut mengesahkan slot ke peringkat suku akhir selepas masing-masing berjaya mencatatkan kemenangan dalam dua perlawanan awal sebelum ini dalam saingan Kumpulan D.

Bagaimanapun Kim Her menjelaskan, nasib Kien Keat-Boon Heong juga bergantung terhadap perlawanan antara satu lagi pasangan Korea Selatan, Ko Sung Hyun-Yoo Yeon Sung dengan Mohamad Ahsan-Bona Septano dari Indonesia pada aksi Kumpulan B yang dijadual berlangsung awal pagi tadi.

"Perlawanan antara Sung Hyun- Yeon Sung dengan Ahsan-Bona adalah misi hidup dengan mati gandingan dari Korea Selatan itu.

"Jika menang, mereka akan layak ke peringkat suku akhir selaku naib juara Kumpulan B.

"Situasi itu kemungkinan besar akan menyaksikan Jae Sung-Yong Dae melepaskan kemenangan kepada Kien Keat-Boon Heong. Ini kerana, mereka sudah pasti tidak mahu berdepan antara satu sama lain.

"Namun, saya sudah mengingatkan Kien Keat-Boon Heong agar tidak terlalu memikirkan mengenai perkara tersebut sebaliknya fokus terhadap satu demi satu perlawanan yang perlu di- harungi.

Mengikut format pertandingan, juara Kumpulan D akan berdepan naib juara Kumpulan B, manakala juara Kumpulan B akan menentang naib juara Kumpulan D pada aksi peringkat suku akhir.

Justeru, jika Kien Keat-Boon Heong menang dan bergelar juara kumpulan, mereka akan membuat perhitungan dengan Sung Hyun-Yeon Sung dalam saingan kelompok lapan terbaik andai beregu Korea Selatan itu turut layak.

Beregu Thailand, Bodin Issara-Maneepong Jongjit yang dijangka akan mudah bergelar juara Kumpulan B akan menentang Jae Sung-Yong Dae. -kosmo-

Kes Bunuh, Eksekutif Berita TV9 - Suami Suspek Utama Kes

Posted: 30 Jul 2012 06:07 PM PDT


Ketua Polis Selangor mengesahkan punca kematian eksekutif pentadbiran wanita stesen televisyen TV9, yang mayatnya ditemui di kediamannya di Apartment Saujana, Damansara Damai pada Sabtu, adalah akibat lehernya dijerut.

Ketua Polis Selangor Tun Hisan Tun Hamzah berkata laporan bedah siasat ke atas mayat Syaleza Jaffar (gambar), 31, di Hospital Sungai Buloh menunjukkan mangsa mati akibat tidak boleh bernafas dan terdapat kesan jerutan di sekeliling leher mangsa.

"Laporan siasatan menunjukkan mangsa mati akibat dijerut dan bukannya menggantung diri, namun kita masih menjalankan siasatan terhadap perkara itu," katanya pada sidang media di sini.

Beliau berkata susulan itu, polis menahan anggota keluarga terdekat mangsa di Segamat, Johor pada kira-kira 10.15 malam tadi bagi membantu siasatan kes berkenaan.



Bilik dimana Syaleza ditemui

Tun Hisan berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kematian.

Mayat Syaleza ditemui di dalam sebuah daripada bilik tidur rumah itu oleh suaminya pada kira-kira 7 malam.

Suaminya mendakwa terdengar dentuman dalam bilik tidur rumah itu dan ternampak mangsa tergantung tidak bernyawa di kipas bilik itu sebelum membawa turun mayat isterinya.

Polis kemudian ke tempat kejadian sejurus dimaklumkan berhubung kejadian itu oleh suami mangsa dan Syaleza disahkan meninggal dunia ketika ditemui polis.

Syazleza merupakan anak kedua daripada enam beradik dan mempunyai seorang cahaya mata berusia dua tahun. - Bernama

No comments: