Tuesday, 8 May 2012

Budak Technician

Budak Technician


20 Gambar Pelancaran PERODUA BEZZA, Kereta Keluaran Terbaru Dari Perodua

Posted: 07 May 2012 07:17 AM PDT

Perodua Bezza....Satu revolusi baru keluaran PERODUA.
Mampukah kereta ini menyaingi PROTON PREVE ?
Korang nilai lah sendiri yer...

 










 








kredit gambar : anak-ketam.blogspot.com

10 Helah Syaitan Bagi Membuka Aurat Seorang Wanita

Posted: 07 May 2012 05:42 AM PDT


1. Menghilangkan hijab (penutup)

Perubahan zaman dan budaya manusia menyebabkan pakaian lebih berfesyen dan semakin banyak baju yang merendahkan aurat. Pada tahap ini syaitan berbisik kepada wanita dengan berkata bahawa pakaian hanyalah sekadar hiasan dan tiada berpengaruh dengan agama. Justeru itu, tidak mengapa sekiranya memakai pakaian yang membuka aurat. Namun, teknik ini tidak semestinya berkesan terutama kepada wanita yang berpendirian dan percaya bahwa memakai pakaian syar'i ialah satu ibadah dan bukan sekadar berfesyen. Jika hasutan ini gagal, syaitan akan beralih kepada strategi yang lebih licik seperti di bawah.

2. Membuka bahagian tangan

Aurat wanita meliputi seluruhnya kecuali muka dan tapak tangan. Seharusnya menjadi kebiasaan tapak tangan tidak ditutup. Jadi, syaitan mengambil kesempatan ini untuk menghasut wanita dengan berkata, "Tak mengapa jika memakai baju lengan pendek. Kamu masih pakai tudung." Di pasaran pula banyak pakaian berlengan pendek terutamanya fesyen baru. Wanita yang terpedaya pun memakai baju lengan pendek dan ternyata ia kelihatan biasa pada pandangannya maupun pandangan seorang lelaki, lalu syaitan berbisik lagi, "Tidak mengapa kan..?"

3. Membuka leher dan dada

Setelah menjadi kebiasaan merendahkan sebagian lengan, datang lagi syaitan dan berbisik, "Tak mengapa kan membuka lengan. Sekarang ada fesyen baru yang merendahkan bahagian dada. Baju ini terbuka sedikit saja agar kamu tidak terasa panas. Orang pasti berkata biasa saja." Wanita itupun memakailah baju tersebut, daripada merendahkan sedikit, sehingga yang nampak lagi bahagian dadanya.

4. Berpakaian tetapi bertelanjang

Tidak cukup dengan itu, syaitan membawa lagi idea baru. Kali ini syaitan berbisik, "Baju kamu itu dah biasa dah ramai orang yang pakai. Sekarang ini ada fesyen baru lagi. Baju ini tipis dan ketat saja. Boleh kamu tunjukkan bentuk badan kamu yang cantik itu. Tidak mengapa, sebab potongan baju ini masih panjang." Maka wanita ini pun memakai baju berfesyen sebegitu sehingga menjadi kebiasaan malah baju yang dipakai semakin ketat dan jarang. Jadilah mereka wanita yang disebut oleh Nabi sebagai kasiyat 'ariyat (berpakaian tetapi telanjang).

5. Membuka sedikit

Setelah memakai pakaian ketat dan jarang, datang lagi syaitan dan berbisik, "Susah la kalau kamu pakaian ketat semacam ini. Bergerak pun terasa terbatasi. Apa kata kamu cuba kain yang telah dibelah sampai ke lutut. Nanti lebih senang kamu untuk duduk. Tidak mengapa kamu rendahkan sedikit saja yang penting kamu selesa." Maka dipakailah pakaian wanita yang terbelah. Ternyata ia memberi keluasan dan memudahkan dalam bergerak.

6. Membuka telapak kaki dan tumit

Syaitan berbisik lagi, "Sudah tak sesuai lagi kamu berpakaian begini. Kain ini masih bagus walaupun dibelah hingga lutut. Kamu potong saja lagi hingga di atas tumit. Kamu pendekkan kain ini sehingga atas tumit untuk memudahkan kamu berjalan." Wanita terus mengikuti godaan syaitan ini dan memakai kain singkat serta ditambah pula dengan kasut tumit tinggi.

7. Membuka separuh betis

Sekarang, wanita ini sudah biasa memakai kain singkat dan ternyata masih kelihatan biasa pada pandangan orang. Syaitan berbisik lagi, "Fesyen kamu ni masih biasa saja. Orang macam tak kisahkan. Apa kata kamu cuba fesyen lain yang lebih menonjol. Di pasaran banyak kain skirt. Tak perlu beli yang sangat pendek. Yang separuh betis saja." Sekarang ni syaitan sudah menjadi seperti penasihat peribadinya. Maka dituruti hasutan tersebut. Pada tahap ini tudung sudah tidak dipakai.

8. Membuka seluruh betis

Wanita ada terfikir, "Betulkah tindakan aku ni? Apakah tidak berselisih dengan wanita zaman nabi dulu?" Syaitan pula menggunakan muslihat dengan mengaitkan zaman dahulu dengan sekarang. Syaitan berkata, "Ahh!! Tidak.. Sekarang zaman dah berubah. Dulu lelaki tak suka kalau perempuan menampakkan auratnya, tetapi lelaki sekarang banyak yang suka. Yang seksi-seksi terutama, mesti tidak terlalu seksi tapi terbuka sedikit. Di pasaran banyak pakaian zaman sekarang yang menampakkan seluruh betis. Kalau kamu tidak ikut kamu akan ketinggalan zaman." Maka pakailah wanita tersebut pakaian yang menampakkan seluruh betis.

9. Serba mini

Setelah pakaian menampakkan seluruh betis menjadi kebiasaan, datang lagi syaitan menghasut, "Pakaian kamu perlu ada variasi. Jangan pakai yang seperti itu saja. Kamu perlu pakai skirt mini. Kamu akan nampak lebih seksi dan menawan." Maka pakailah wanita ini skirt mini malahan bukan skirt saja yang mini, bajunya, skirtnya, semuanya dah menjadi kecil dan seksi. Bajunya juga sudah bervariasi seperti berlengan pendek, merendahkan sebagian dada dan sebagian pehanya. Ada yang dikhaskan untuk berpesta, bersosial, pakaian kerja, pakaian rasmi, pakaian malam dan sebagainya.

10. Hampir semua terbuka

Muncul pula keinginan untuk mandi di kolam renang terbuka dan pantai. Syaitan berbisik, "Pakailah kamu bikini.. Semua orang di sana pakai baju itu. Kamu tak perlu malu." Wanita ini pun tanpa segan lagi memakai bikini yang hanya menutup sebahagian dada dan pahanya. Dia pun bersuka ria terutama apabila semua lelaki memandangnya. Pada tahap ini auratnya sudah tidak diendahkan lagi.

credit to muntahpelangi

Shah Rukh Khan Disaman Kerana Merokok

Posted: 07 May 2012 05:15 AM PDT

 
shah rukh khan

Mahkamah di India mengeluarkan saman kepada aktor terkenal Bollywood, Shah Rukh Khan atas kesalahan merokok di tempat awam ketika berada di Stadium Sawai Man Singh semasa perlawanan Indian Premier League, 8 April lalu.

Bintang terkenal itu melakukan kesalahan tersebut semasa menonton perlawanan antara Rajasthan Royals dan Kolkata Knights Riders.

"Merokok di hadapan awam sudah lama tidak dibenarkan di Rajasthan sejak tahun 2000 lagi di bawah Akta Halangan Merokok Rajasthan. Bagaimanapun, Shah Rukh Khan didapati merokok di hadapan beribu penonton yang datang pada perlawanan itu," kata peguam, Nem
Singh Rathore yang memfailkan aduan bagi pihak Pengarah Akademi Kriket Jaipur, Anand Singh Rathore.

Shahrukh Khan perlu menghadirkan diri ke mahkamah pada 26 Mei ini.

Sumber: Sinar Harian

Selamat Berehat Panjang Zizan dan Johan

Posted: 07 May 2012 05:14 AM PDT




Pasti ramai peminat Zizan risau dengan keadaan pelawak terkenal itu yang terpaksa menerima rawatan setelah diserang sakit keradangan otot.

Difahamkan, Zizan terlalu sibuk dengan kerjaya sehingga tiada masa untuk berehat yang menjadi punca penyakitnya itu.

Malah, sebelum ini Zizan dan rakan baiknya, Johan baru saja diserang demam teruk. Maklumlah, kedua-duanya bekerja tanpa henti dan belum pernah berehat panjang.

Namun, tabik buat Zizan dan Johan kerana mereka masih mampu memberi komitmen terhadap program lawak, Super Spontan walaupun kurang sihat.

Zizan kini disarankan doktor untuk berehat lebih lama, manakala Johan baru saja berangkat ke luar negara untuk bercuti selama tiga minggu. -MH-

Gambar Dewi Cinta Berbogel Tersebar Luas Di Internet

Posted: 07 May 2012 05:00 AM PDT

Baru-baru ini kontroversi menganai gambar bogel dewi cinta memang tidak putus-putus menjadi bualan di laman facebook dan yang sewaktu dengannya.kalau di lihat pada statik  traffik berkeywordkan "gambar bogel dewi cinta" pun amat ramai yang mencari info pasal isu panas ini.dan baru-baru ini dewi cinta telah mengaku gambar bogel yang tersebar itu adalah miliknya.baca petikan dari mymetro di bawah ini.


gambar+bogel+dewi+cinta
JAKARTA: Selepas gambar mirip sepertinya beredar agak lama, Dewi Cinta semalam tampil mengakui imej itu adalah dirinya.
Ketika dihubungi melalui telefon, penyanyi itu mengakui gambar berkenaan adalah koleksi yang ada dalam telefon bimbitnya.
"Telefon itu hilang beberapa hari lalu.
"Sejak itu, saya mula bimbang jika koleksi gambar peribadi yang tersimpan di dalamnya akan mula terdedah kepada orang lain," katanya.

sumber : josrevalution / izyan.com

Gambar Anak Sulung Fedtri Yahya (Pengacara TV)

Posted: 07 May 2012 04:53 AM PDT

Pengacara TV terkenal, Ahmad Fedtri Yahya dikhabarkan baru-baru ini selamat menimang anak dan juga puteri sulung mereka pada 30 April yang lalu. Bayi seberat 3 kilogram itu dinamakan dengan nama Indah Sutera Jannah. Isteri Fedtri selamat melahirkan Indah di Hospital Pusrawi, Kota Damansara. Tahniah diucapkan.


 
sumber : izyan.com

26 Gambar dan Video Penuh Sekitar Majlis Perkahwinan Scha dan Awal

Posted: 07 May 2012 04:49 AM PDT


Mungkin agak terlewat sedikit tetapi kepada mereka yang belum melihat majlis persandingan atau malam berinai Awal Ashaari dan Scha al Yahya selepas mereka dinikahkan pada hari Jumaat yang lalu, kini dilampirkan khas mereka berdua bersanding dengan bertemakan warna hijau bergemelapan bagai anak raja dengan sang puteri.

Sumber Gambar Kahwin Awal dan Scha 4 Mei 2012: Facebook Scha, Beautifulnara, Rotikaya, OhBulan, Budiey

awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha
 awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha


Gambar Nikah Awal dan Scha pada 4 Mei 2012

 awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha,
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha,
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha,
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha,
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha,
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha,
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha,
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha,
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha,
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha,
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha,
awal scha kahwin, awal scha nikah, gambar kahwin awal dan scha, gambar nikah awal dan scha, perkahwinan awal dan scha, pernikahan awal dan scha, video kahwin awal dan scha, video akad nikah awal dan scha,
 

Video Persembahan Awal Ashaari di Majlis Resepsi 6 Mei 2012

 Awal menyanyikan lagu sedetik lebih (Anuar Zain) di Majlis persandingan mereka pada 6 Mei 2012 di PICC Putrajaya.





Video Persembahan Shila Amzah di Majlis Resepsi Awal & Scha 6 Mei 2012

No comments: