Tuesday 27 March 2012

Budak Technician

Budak Technician


Gambar Resort Di Atas Awan Unkai Terrace Jepun

Posted: 25 Mar 2012 07:31 PM PDT

Unkai Terrace, tao rasa ini adalah tempat yang korang harus pergi bercuti sebelum korang mati. Tempat ini sangat istimewa dimana Unkai Terrace di Jepun ini akan membawa korang dekat dengan awan.


Unkai Terrace telah dibuka di Alpha Resort Tomamu iaitu sebuah perkampungan yang indah di daerah Shimukappu, Hokkaido Jepun.

Kalau korang nak tau " Ukai" bermaksud "lautan awan" dan apabila anda berada di lokasi ini, anda seolah-olah berada di atas awan yang indah.

Resort ini berada di ketinggian 1100 meter dari atas laut , anda dan rakan anda boleh minum kopi sambil menikmati suasana yang sungguh memukau mata.



Unkai Terrace of tomamu japan 01


Unkai Terrace of tomamu japan 02
Unkai Terrace of tomamu japan


image



sumber : taotauajer

Gambar Tembok ais terbesar di Jepun

Posted: 25 Mar 2012 07:04 PM PDT

Murodo-daira Tateyama, Jepun adalah satu-satunya tempat di dunia dengan kejatuhan salji yang paling banyak. Tebing salji boleh menjangkau sehingga purata tujuh meter atau 23 kaki. 

 

Tateyama Kurobe Alpine Route laluan bersiar-siar gunung antarabangsa kira-kira 90 kilometer (56 batu) panjang. Laluan juga di seluruh setinggi 3,000 meter pergunungan Alpine Utara, yang dipanggil "roof of japan" yang menghubungkan Toyama dan Shinano Omachi. Anda boleh menikmati panorama dengan mengambil kereta api, bas, troli bas, kereta kabel, dan ropeway.

Saksikan lagi panorama menarik di bawah ini...
Kalau korang nak tau sejak dibuka pada bulan Jun 1971, kawasan gunung Tateyama telah berubah dari tempat yang terpencil menjadi salah satu kawasan bersiar-siar terbaik negara, di mana satu juta tetamu melawat setiap tahun.






sumber : taotauajer

Video Awal melamar Scha al Yahya secara langsung di Propaganza Astro

Posted: 25 Mar 2012 09:51 PM PDT

Memang unik dan begitu mengejutkan ramai pihak. Memang ini satu kejadian yang tidak disangka-sangka oleh Scha al Yahya yang mengacarakan program tv, Propaganza. Awal dengan tidak diduga telah melamar Scha dengan sebentuk cincin ketika program tv berkenaan ditayangkan secara langsung. Romantik tetap romantik, tapi cara lamaran ini tidak boleh bukan cara lamaran sebenar dalam Islam. :)








sumber : izyan.com

No comments: