Thursday 22 December 2011

kisah aku dan teksi

kisah aku dan teksi


Awang Hitam:Bila kebanjiran warga asing akan selesai?

Posted: 21 Dec 2011 07:01 AM PST











Masalah lambakan warga asing tidak mempunyai pasport dan hanya memegang kad pelajar ketika ditahan dalam kebanyakan operasi dipercayai berpunca daripada tindakan institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) yang menyimpan dokumen tersebut.

Sumber berkata, sebahagian besar warga asing khususnya warga Afrika apabila diperiksa sering menunjukkan kad pelajar kerana mendakwa pasport disimpan oleh pusat pengajian.

Menurutnya, selain kad pelajar, mereka juga akan diberikan beberapa helai surat yang terdapat di antaranya tidak dapat dilihat dengan jelas kerana terlalu lama.

"Pusat pengajian bertindak demikian untuk memastikan pelajar terbabit menjelaskan tunggakan selepas tamat tempoh belajar tetapi mereka tidak tahu tindakan tersebut telah menimbulkan pelbagai masalah kepada masyarakat.

Ia juga menyumbang kepada jenayah kerana warga asing lain,telah memalsukan kad pelajar dan surat
untuk memperdayakan pihak berkuasa,sekali gus MEMPERBODOHKAN rakyat malaysia dengan berbagai penipuan.

"Kementerian Pengajian Tinggi sepatutnya mengambil tindakan terhadap pusat pengajian yang terlibat dan bukan hanya memberi amaran kerana ia tidak cukup untuk mengurangkan jenayah melibatkan warga asing.

"Tindakan itu perlu disertakan dengan statistik terbaru supaya ia jelas menunjukkan tindakan yang dilakukan oleh kementerian

Tajuk-tajuk Akhbar yang terpapar,menunjukan betapa Seriusnya permasaalahan Awang Hitam ini.
Kenapa baru sekarang?
Kenapa tidak sedari awal lagi kerajaan bertindak,dengan memantau kemasukan warga asing ke Malaysia.

Dengan kebanjiran warga asing yang tiada Dokument pengenalan diri ini,menunjukan betapa seriusnya tahap keselamatan  Malaysia,kerana dengan mudah dimasuki oleh pihak musuh.

Kita sudah dibanjiri dengan pendatang dari indon,Myamar,Bangla dan jangan lupa juga warga Iran yang sama
seperti Awang Hitam ini,membawa masaalah kepada penduduk malaysia, dengan melakukan berbagai penipuan.

Kalau aku nak ulas tentang Awang Hitam ini,nanti panjang pula ceritanya,
Bacalah Artikel aku terdahulu tentang Awang Hitam ini.

Gadis ikut Awang Hitam
Awang-hitam-vs-Awang-lombok.
Minah Hitam(Negro)

Di harap pihak berkuasa dapat memerangi jenayah Awang Hitam ini habis-habisan,sebab sekarang mereka semakin besar kepala.
Kepada TV3 juga,kenapa tidak membuat cerita tentang Awang Hitam yang memenuhi Pup bersebelahan tu,dan Kondo berjarak 300Meter yang penuh dengan Awang Hitam ini.

wasalam:joyiman

No comments: