Monday 28 May 2012

Budak Technician

Budak Technician


Cara Upgrade Samsung Galaxy Note Ke Android 4.0 Ice Cream Sandwich

Posted: 27 May 2012 09:23 AM PDT

Mungkin korang tahu, Samsung Galaxy Note kini telah menerima kemaskini Android 4.0 – Ice Cream Sandwich. Kehadiran ICS ke Galaxy Note begitu ditunggu-tunggu kerana aku ingin melihat peningkatan baru untuk Galaxy Note iaitu Premium Suite. Disebabkan aku tidak pernah menggunakan telefon pintar Android dalam jangka masa yang lama, agak sukar untuk aku mendapatkan cara untuk mengemaskini firmware untuk telefon pintar Samsung tersebut. Akhirnya, aku menemui juga cara untuk menaik taraf Galaxy Note tersebut ke versi ICS dari versi Gingerbread. Dan mungkin salah sorang dari korang pengguna yang menggunakan Galaxy Note dan tidak tahu bagaimana untuk untuk memasang ICS pada peranti Galaxy Note, sila ikuti tutorial bergambar dibawah.

Langkah Mengemaskini Firmware Samsung Galaxy Note Ke ICS

1. Pertama sekali korang perlu memasang aplikasi Samsung Kies pada komputer korang. Sila muat turun Kies mengikut sistem operasi komputer korang.




2. Pasang aplikasi tersebut pada komputer korang, dan jalankannya sebaik sahaja proses pemasangan selesai. Korang akan dapat melihat paparan Kies 2.0 seperti dibawah.




3. Sambungkan Galaxy Note korang ke komputer, dan jika peranti Galaxy Note korang menerima kemaskini, ianya akan mengeluarkan popup seperti dibawah. Nak terus update ke? Nanti dulu. Kena buat back up dulu. Sebagai langkah keselamatan. Untuk melakukan back up, korang perlu menekan butang 'Cancel' terlebih dahulu




4. Pergi ke bahagian tab Back up/Restore, pilih maklumat manakah yang korang mahu back up dan klik butang 'Back up'.




5. Kembali ke tab 'Basic Information', pada bahagian Firmware Information jika terdapat paparan seperti dibawah, klik butang Firmware Upgrade. 




6. Pada bahagian 'Caution' sila baca dan fahami betul-betul. Dah puas baca, tandakan kotak-kotak yang perlu dan klik Start Upgrade.




Pastikan bateri Galaxy Note korang berada didalam kapasiti 60% keatas. Sambungan internet juga hendaklah stabil. Kadar kelajuan yang laju lebih bagus, sebab takde la lama kena tunggu.

7. Notis ini akan paparkan memberitahu korang yang mengenai beberapa tetapan akan di reset kepada tetapan asal. Tekan saja butang Next tak payah baca. Haha.




8. Seterusnya, Kies akan memuat turun beberapa Firmware yang diperlukan untuk proses kemaskini ini. Biarkan sahaja, kerana ianya dijalankan secara automatik.




9. Sebaik saja Firmware dimuat turun tadi dipasang, proses memuat turun Android 4.0 Ice Cream Sandwich akan dijalankan. Masa nie korang dah boleh pegi buat air.




Lepas je muat turun selesai, proses pemasangan Android 4.0 ICS akan dijalankan secara automatik.

10. Yeay. Samsung Galaxy Note telah berjaya dinaik taraf ke Android 4.0 ICS. Cabut kabel USB dan Restart Galaxy Note korang tue.




11. Dah siap restart kan? Korang cucuk semula kabel USB sebab aku nak suruh korang restore balik back up yang korang buat. Kat Kies, pergi ke tab Back up/Restore, scroll skit kebawah, klik butang Restore.




12. Lepas Restore mesti korang nak godek-godek tengok apa yang baru kat ICS kan, maknanya korang dah boleh tutup blog nie. Esok datang lagi ye. Selamat mencuba. 


credit to http://mrpiratz.com

Facebook Sedang Berbincang Untuk Ambilalih Opera

Posted: 27 May 2012 09:09 AM PDT

Opera software
Teknologi blog Pocket-lint berkata salah satu "sumber yang boleh dipercayai" mendedahkan bahawa Facebook cuba untuk membeli Opera Software, syarikat di belakang pelayar web Opera, satu tanda bahawa syarikat rangkaian sosial itu mungkin merancang melancarkan pelayar mereka sendiri.

Langkah itu akan meletakkan Facebook dalam persaingan dengan syarikat-syarikat teknologi lain dalam permainan pelayar - termasuk Yahoo, yang baru-baru ini melancarkan Axis, dan Google, yang telah melancarkan extension untuk mengintegrasikan komponen rangkaian sosial, Google+, ke dalam pelayar.

Poket-lin membuat spekulasi bahawa pelayar Facebook "akan membolehkan anda sentiasa up-to-date dengan kehidupan sosial anda dari plug-in terbina dan ciri-ciri di bar menu."

Facebook tahu ianya tidak menjana pendapatan dari pengguna mudah alih melalui pengiklanan, jadi ia telah menggunakan wang IPO untuk membuat beberapa pembelian dalam usaha untuk menangani strategi mudah alih yang kurang menyengat.

Sumber TheNextWeb mengatakan bahawa Opera sedang membekukan pengambilan dan bercakap kepada pembeli yang berpotensi. Opera berkata ia mempunyai kira-kira 200 juta pengguna di semua platform.

credit to http://techosocial.blogspot.com

Berat badan Lisa Surihani naik 5 Kilogram

Posted: 27 May 2012 09:00 AM PDT

Setelah 3 bulan mendirikan rumahtangga bersama Yusry, Lisa Surihani akui berat badannya naik sehingga 5 kilogram. Lisa akui gembira kerana berat badannya kini adalah normal dengan ketinggiannya.


"Dulu berat badan saya hanya 46 kilogram tetapi kini sejak berkahwin berat saya naik sehingga 50 kilogram.

"Saya memang suka makan, tetapi semasa bujang tidaklah mudah untuk berat badan naik sehingga begini.

"Orang kata mungkin hormon dan kadar metabolisma saya sudah berubah selepas kahwin. Itu yang jadi begini.

"Namun saya tetap bahagia dengan berat badan saya kini kerana ia adalah berat badan yang normal untuk ketinggian saya,"-Via/izyan.com

Abby Abadi Nafi Masuk PAS

Posted: 27 May 2012 08:56 AM PDT

Sekarang ni, isu politik makin panas dan membuak-buak. Yang terbaru Abby Abadi dikatakan bersama-sama parti PAS dalam masa yang sama, Abby dijemput untuk ceramah bertempat di Marang. Ada juga beberapa pihak menganggap yang Abby telah sertai parti berkenaan. Namun Abby melalui akaun Twitternya menafikan telah 'join', Abby menegaskan yang dia hanyalah semata-mata dijemput untuk berkongsi cerita mengenai pengalaman dan pandangan perubahan dirinya.

ehsan gambar kedahkekl.blogspot.com / izyan.com

Michelle Yeoh dianugerahkan gelaran Datuk Seri

Posted: 27 May 2012 08:53 AM PDT


"Ini merupakan satu kebanggaan dan penghormatan kepada saya dan keluarga".
Itulah reaksi pelakon internationale, Datuk Seri Michelle Yeoh Choo Keng mengenai Darjah Seri Paduka Mahkota Perak (SPMP) membawa gelaran Datuk Seri yang diterimanya semalam.

Michelle terkejut apabila mendapat tahu menerima anugerah tersebut dan terus menaiki penerbangan dari Bangkok, Thailand untuk menghadiri upacara penganugerahan pingat hari semalam 22 Mei.

"Saya sedang menjalani penggambaran di Bangkok semasa mendapat panggilan telefon daripada ibu yang memberitahu saya mendapat pingat Datuk Seri. Ibu minta saya pulang hari ini untuk menerima anugerah tersebut," katanya -Via/izyan.com

(18+ Movie) Pantsu no ana the movie: Doutei soushitsu rapusodi (2011) DVDRip

Posted: 27 May 2012 01:30 AM PDT

Rating (imdb):

Release Date: Movie 2011 (Japan)
Genre: Movie Comedy
Stars: Renya Kishida, Saku Mihama and Aki Morita
Quality: Movie DVDRip
Encoder: Kid@loadzoom
Runtime: 01 : 21 :10
Subtitle: Search Subtitle Click Here

Download movies for free Pantsu no ana the movie: Doutei soushitsu rapusodi 2011 DVDRip.Plot:

"Pantsu no Ana," the film series that marked the big screen debut of actress Kikuchi Momoko, is returning with a new movie. Morioka Toshiyuki ("Onnanoko Monogatari") will direct, and popular gravure idol Shinozaki Ai (19) will appear in her first starring role.
The "Pantsu no Ana" series was born from a reader submission corner in the monthly gravure magazine BOMB, generally dealing with tragicomic stories about sexual experiences. It was first turned into a movie in 1984 with Kikuchi Momoko as the star, and it was turned into four more movies by the end of 1990. A television drama special starring Goto Kumiko was also aired in 1987.
The new movie will be about a high school girl who ends up moving to a rural town due to her parents' separation and will focus on her interactions with three male students. The cast includes Yamamoto Yoichi (who appeared in the original "Pantsu no Ana") and Tanoue Satoshi.



WATCH VIDEO TRAILER





SCREEN
(Click to resize images)

No comments: