Thursday 26 April 2012

kisah aku dan teksi

kisah aku dan teksi


Pemandu teksi akan turun Himpunan BERSIH 3.0

Posted: 24 Apr 2012 09:42 PM PDT

Pemandu teksi ke penyamun teksi




Himpunan  BERSIH 3.0





berita penuh baca di sini




Membaca berita mengenai Timbalan Presiden Pertubuhan Pemandu dan Pengusaha Teksi/Limosin dan Kereta Sewa Malaysia (Petekma), Mohd Syahrir Abdul Aziz membuat laporan polis terhadap BERSIH di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi,membuat aku terasa sedih.

Aku sedih kerana Petekma menghina ramai pemandu teksi,malah Petekma juga bukan mewakili pemandu teksi keseluruhannya.

Petekma juga tidak banyak membantu pemandu teksi,sebagai mana didakwa,malah menekan lagi pemandu teksi yang kesempitan..

Pada aku,Himpunan BERSIH 3.0 harus di teruskan,untuk membantu ramai pemandu teksi,mendapatkan penumpang.Bukan sahaja pemandu teksi akan mendapat manafaatnya,ramai lagi orang akan mendapat keuntungan dengan adanya Himpunan BERSIH 3.0 ini.

Cuba baca N3 ku tentang bersih yang lalu,betapa ramainya orang akan mendapat untung - pemandu-teksi-lembah-klang-bakal-rugi.

Dengan lapuran polis yang di buat oleh  Petekma ini membuat pandangan Awam,terhadap pemandu teksi semakin serong,sedangkan hakikatnya bukan semua pemandu teksi menyokong Petekma.

Ramai pemandu teksi akan turun menyokong Himpunan BERSIH 3.0,untuk membersihkan kroni-kroni yang menekan pemandu teksi selama ini.(baca di sini)













Komen-komen yang menyokong dan merendah-rendahkan pemandu teksi

wasalam;joyiman.

No comments: