Friday, 6 April 2012

Budak Technician

Budak Technician


Panduan & Tips Lengkap Peperiksaan Bertulis JuruAudit W41 - 14 April 2012

Posted: 05 Apr 2012 01:07 AM PDT



Saya baru perasan tadi, SPA dah umumkan calon
yang layak untuk menduduki Peperiksaan Bertulis
Kemasukan sebagai Juruaudit W41 pada 14 April ini.

Anda boleh buat semakan melalui link ini;

[+] http://goo.gl/Vgc86 (saya pendekkan link panjang ni!)

Tapikan, setiap tahun ramai je yang tak lulus
exam SPA. Susah katanya, ye lah skopnya sangat
luas dan kadang tu soalan tah hape hape!

Memang exam bertulis ni la tempat SPA nak
singkirkan calon yang ramai. Tapi tgk kat sini
ramai pulak yang lulus entah apa rahsia diaorg.
Email semua cakap lepas, tak percaya? tengok la email
daripada feedback dorang ni, jeles bila tengok..


Note: Klik Image Untuk Besarkan!

Tapi, sayangnya banyak orang yang sentiasa lepaskan
peluang mereka untuk berjaya sedangkan tidak pernah
berusaha untuk menjadi salah satu seperti mereka ini
walaupun sebenarnya peluang itu ada didepan mereka:
Note: Klik Image Untuk Besarkan!

sebenarnya bukan dorang-dorang ni je yang lulus
mungkin anda nak tgk untuk upkan semangat
nak hadapi exam cam ni,
boleh terus gi sini;

http://bit.ly/ExamJuruAudit

Sekadar nak berkongsi je :)

Kalau nama anda dipanggil dan termasuk dalam
senarai tu, anda mmg kena tgk mcm mana diaorg
lulus, rugi tau.
SPA bukan nak panggil berkali-kali orang yang sama..
Mungkin nasib anda kali ni menyebelahi anda,
apapun sentiasalah berdoa.

Ikhlas
Admin Jobs1Malaysia

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Pejabat Pembangunan Persekutuan Negeri Kedah

Posted: 05 Apr 2012 12:53 AM PDT



Permohonan adalah terbuka kepada Warganegara Malaysia yang berkelayakan bagi mengisi jawatan seperti berikut untuk lantikan secara 'Contract of service' di Pejabat Pembangunan Persekutuan Negeri Kedah:

1. Penolong Pegawai Tadbir (Pentadbir Mukim)

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN & BORANG PERMOHONAN

Cara Memohon:-
Permohonan hendaklah dibuat dengan mengisi borang boleh dimuat turun di laman sesawang Pejabat Pembangunan Persekutuan Negeri Kedah (http://www.kdh.icu.gov.my) dan dihantar ke alamat berikut:

Bahagian Pengurusan,
Pejabat Pembangunan Negeri Kedah (ICUJPM),
Aras 1, Fasa 1, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
Bandar Muadzam Shah,
06550 Alor Star,
Kedah.

(Sila catatkan PERMOHONAN JAWATAN di bahagian atas sebelah kiri sampul surat.

Tarikh tutup permohonan pada 12 April 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Lembaga Perindustrian Nanas Malaysia (MPIB)

Posted: 05 Apr 2012 12:50 AM PDT


Lembaga Perindustrian Nanas Malaysia adalah merupakan sebuah Badan Berkanun di bawah Kementerian Pertanian dan Industi Asas Tani Malaysia. Warganegara Malaysia yang berkelayakan, komited dan berdedikasi adalah dipelawa untuk berkhidmat di LPNM bagi mengisi jawatan berikut :

1. PEMBANTU EHWAL EKONOMI

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Cara Memohon:-
1. Bagi pemohon di Negeri Sarawak yang berminat dan berkelayakan untuk memohon jawatan di atas, borang permohonan dan syarat-syarat lantikan boleh didapati di laman web LPNM http://www.mpib.gov.my

2. Sila tulis nama jawatan yang dipohon pada bahagian atas di sebelah kiri sampul surat.

3. Sila gunakan borang dengan menyertakan salinan sijil secara berasingan sekiranya memohon lebih dari satu jawatan.

4. Permohonan daripada pegawai-pegawai yang sedang berkhidmat dalam Perkhidmatan Awam , Badan Berkanun atau Pihak Berkuasa Tempatan hendaklah dikemukakan melalui Ketua Jabatan masing-masing beserta salinan Rekod Perkhidmatan yang dikemaskini, Laporan Penilaian Prestasi tiga tahun berturut dan terkini, slip gaji terkini serta surat kebenaran dan sokongan.

5. Permohonan yang mempunyai kelayakan Ijazah / Diploma / Sijil dari Institusi Luar Negara dan Institusi Pendidikan Tinggi Swasta (IPTS) hendaklah mengemukakan surat pengiktirafan dari pihak Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Malaysian Qualifications Agency (MQA) sebagai bukti kelayakan untuk dilantik ke Perkhidmatan Awam.

6. Borang permohonan yang lengkap berserta salinan sijil yang telah disahkan hendaklah disusun mengikut turutan seperti berikut :
i) Salinan Sijil Kelahiran
ii) Salinan Kad Pengenalan
iii) Salinan Lesen Memandu
iv) Salinan Sijil Berhenti Sekolah
v) Salinan Kelayakan Akademik berserta transkrip – Ijazah/Diploma/STPM/SPM/PMR
vi) Surat sokongan/kebenaran
vii) Sijil-sijil penghargaan (mengikut tahun terkini)
viii) Sijil-sijil penyertaan (mengikut tahun terkini)

7. Semua permohonan hendaklah sampai ke alamat dibawah sebelum atau pada 15HB APRIL 2012 ;

KETUA PENGARAH
LEMBAGA PERINDUSTRIAN NANAS MALAYSIA
WISMA NANAS,
NO. 5, JALAN PADI MAHSURI,
BANDAR BARU UDA,
81200 JOHOR BAHRU,
JOHOR DARUL TAKZIM

(u/p: Bahagian Khidmat Pengurusan Unit Perjawatan)

Tarikh Tutup Permohonan Pada 15 April 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Universiti Malaysia Pahang (UMP)

Posted: 05 Apr 2012 12:48 AM PDT


Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia untuk mengisi kekosongan jawatan seprti berikut :-

1. Pegawai Perubatan
2. Pegawai hal Ehwal Islam
3. Pegawai Psikologi
4. Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
PERMOHONAN SECARA ONLINE

Cara Memohon:-
Permohonan hendaklah dibuat secara Online dengan mengisi maklumat pemohon di laman web rasmi UMP iaitu http://www.ump.edu.my. Calon diwajibkan mencetak Surat Pengesahan Permohonan Online (Selepas tamat mengisi butiran permohonan melalui web rasmi UMP). Permohonan yang tidak dibuat secara Online melalui laman web rasmi UMP tidak akan dilayan.

Sila nyatakan jawatan yang dimohon di penjuru kiri muka hadapan sampul surat.

Permohonan yang lengkap beserta dengan salinan-salinan sijil akademik dan lain-lain dokumen berkaitan yang telah disahkan hendaklah dihantar kepada :

PENDAFTAR,
UNIVERSITI MALAYSIA PAHANG,
LEBUHRAYA TUN RAZAK,
26300 GAMBANG, KUANTAN,
PAHANG DARUL MAKMUR

(U/P : UNIT PERJAWATAN & CUTI BELAJAR,
BAHAGIAN PENGURUSAN SUMBER MANUSIA)

Tarikh Tutup Permohonan Pada 20 April 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Lembaga Kemajuan Johor Tenggara (KEJORA)

Posted: 05 Apr 2012 12:46 AM PDT


Warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh iklan adalah dipelawa memohon jawatan sebagaimana di bawah.

1. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) N17

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
PERMOHONAN SECARA ONLINE

Cara Memohon:-
1. Permohonan hanya boleh dibuat melalui Laman Web KEJORA di alamat www.kejora.gov.my iaitu pada pautan e-Perjawatan atau di alamat http;//eperjawatan.kejora.gov.my

2. Permohonan daripada pegawai yang sedang berkhidmat dengan Kerajaan hendaklah membawa surat sokongan Ketua Jabatan masingmasing dengan melampirkan Laporan Sulit dan Penyata Perkhidmatan yang terkini semasa menghadiri temuduga.

Tarikh tutup permohonan adalah pada 12 April 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Perbadanan Perpustakaan Awam Kedah (KDHLIB)

Posted: 05 Apr 2012 12:41 AM PDT



PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM KEDAH MEMPELAWA CALON WARGANEGARA YANG BERKELAYAKAN DALAM BIDANG-BIDANG YANG BERKAITAN UNTUK MENGISI KEKOSONGAN JAWATAN SECARA TETAP SEPERTI BERIKUT:

1. PENOLONG PEGAWAI PERPUSTAKAAN

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Cara Memohon:-
1. Borang Permohonan hendaklah di muat turun melalui lama web www.kdhlib.gov.my/Borang Permohonan Jawatan.pdf

2. Permohonan hendaklah mengemukakan perkara atau dokumen-dokumen (yang diakui sah) seperti berikut:
(i) Gambar berukuran pasport
(ii) Salinan Sijil Kelahiran
(iii) Salinan Kad Pengenalan
(iv) Salinan Sijil Berhenti Sekolah
(v) Salinan Sijil Peperiksaan; dan
(vi) Lain-lain sijil yang berkaitan, jika ada

3. Permohonan hendaklah dihantarkan kepada alamat berikut dan tuliskan nama jawatan yang dipohon pada sudut atas sebelah kiri sampul surat:

PENGARAH
PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM KEDAH
JALAN KOLAM AIR
05100 ALOR SETAR
KEDAH DARUL AMAN

TARIKH TUTUP PERMOHONAN PADA 10 APRIL 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Balai Seni Visual Negara (BSVN)

Posted: 05 Apr 2012 12:08 AM PDT



Balai Seni Visual Negara (BSVN), Sebuah Badan Berkanun di bawah Kementerian Penerangan Komunikasi Dan Kebudayaan Malaysia sedang membuat pengisian bagi jawatan berikut;

1. AKAUNTAN GRED W41
2. PEGAWAI TADBIR GRED N41
3. KURATOR GRED S41
4. PENOLONG KURATOR GRED S27
5. PEMBANTU AKAUNTAN GRED W17
6. JURUTEKNIK GRED J17
7. PEMANDU KENDERAAN GRED R3

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

Cara Memohon:-
1. Permohonan hendakah dibuat dengan menggunakan BORANG BSVN 1/94 (Pindaan 2012) yang boleh didapati secara percuma daripada Bahagian Khidmat Pengurusan BSVN atau boleh dimuat turun daripada laman web BSVN http://www.artgallery.gov.my/web/guest/borang_muatturun. Borang salinan pendua boleh digunakan.

2. Semua permohonan hendaklah disertakan dengan sekeping gambar terbaru berukuran pasport, salinan sijil kelahiran, salinan kad pengenalan, salinan sijil-sijil persekolahan dan kelulusan yang berkelayakan yang diiktiraf oleh kerajaan serta dokumen-dokumen lain yang berkaitan yang telah disahkan.

3. Borang permohonan yang telah lengkap diisi hendaklah dihantar dalam sampul surat berukuran 23cm x 30cm. Disudut sebelah kiri sampul hendaklah ditulis nama jawatan yang dipohon.

4. Permohonan hendaklah disampaikan kepada;

Ketua Pengarah
Balai Seni Visual Negara
No.2, Jalan Temerloh
Off Jalan Tun Razak
53200 Kuala Lumpur

(u.p: Timbalan Ketua Pengarah (Pengurusan) )

Tarikh tutup permohonan pada 17 April 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu (PMINT)

Posted: 04 Apr 2012 10:11 PM PDT


Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan bagi mengisi kekosongan jawatan berikut :-

1. Juruaudit Gred W48 (Tetap)
2. Akauntan Gred W41 (Kontrak)

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

Cara Memohon:-
Semua calon hendaklah mengemukakan permohonan sendiri serta salinan sijil yang berkaitan dengan menyertakan pengalaman-pengalaman tugas dan gambar berukuran paspport. Pemohon-pemohon yang berkhidmat dengan Kerajaan/Badan Berkanun hendaklah memajukan permohonan mereka melalui Ketua Jabatan masing-masing.

Permohonan hendaklah sampai kepada:-

Pengurus Besar,
Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu,
Tingakat 14, Menara Permint,
Jalan Sultan Ismail,
20200 Kuala Terengganu.


Tarikh Tutup Permohonan Pada 19 April 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB)

Posted: 04 Apr 2012 10:09 PM PDT


Warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh iklan ditutup adalah dipelawa memohon jawatan-jawatan sebagaimana di bawah.

1. Juruukur Bahan Kejuruteraan
2. Akauntan

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Cara Memohon:-
(a) Permohonan hendaklah menggunakan Borang MBJB/BSM/1/2003 yang boleh didapati daripada Bahagian Sumber Manusia, Aras 4, Bangunan Majlis Bandaraya Johor Bahru ATAU pemohon boleh muat turun borang permohonan daripada laman web Majlis Bandaraya Johor Bahru di alamat www.mbjb.gov.my.

(b) Permohonan daripada pegawai-pegawai yang sedang berkhidmat mestilah membuat permohonan melalui Ketua Jabatan mengikut Bil 17 Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Pelantikan, Kenaikan Pangkat & Penamatan Perkhidmatan) 2005 dan memastikan Laporan Penilaian Prestasi dan Penyata Perkhidmatan yang dikemaskini disertakan bersama-sama.

(c) Semua permohonan yang dikemukakan hendaklah disertakan :-
(i) Salinan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM);
(ii) Salinan sijil/dokumen akademik dan lain-lain yang berkaitan
(iii) Salinan kad pengenalan; dan
(iv) gambar berukuran pasport terbaru

dan hendaklah diakui sah serta alamatkan kepada :-

DATUK BANDAR
MAJLIS BANDARAYA JOHOR BAHRU
PETI SURAT 232
80720 JOHOR BAHRU


Tarikh tutup permohonan ialah pada 16 April 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Majlis Daerah Tumpat

Posted: 04 Apr 2012 10:07 PM PDT



Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia berumur tidak kurang dari 18 tahun dan tidak lebih dari 54 tahun pada tarikh tutup iklan, yang berkelayakan dan keutamaan kepada rakyat Negeri Kelantan untuk mengisi jawatan berikut:-

1) Penolong Jurutera Gred J29
2) Juruteknik Komputer Gred FT17
3) Juruteknik Perancang Bandar dan Desa Gred J17
4) Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N17

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

Cara Memohon:-
i) Permohonan hendaklah dibuat melalui Borang MDT. 1 yang boleh didapati di Bahagian Pentadbiran Majlis Daerah Tumpat, Jalan Hilir Pasar, 16200 TUMPAT, Kelantan dengan harga RM1.00

ii) Pemohon dalam perkhidmatan Kerajaan/Badan Berkanun dan Kuasa Tempatan hendaklah memajukan borang permohonan melalui Ketua Jabatan masingmasing dengan melampirkan Laporan Sulit dan Penyata Perkhidmatan yang terkini mengikut Perintah Am Bab A17.

iii) Setiap permohonan hendaklah disertakan dengan gambar ukuran pasport, salinan kad pengenalan/surat beranak, sijil berhenti sekolah, sijil persekolahan dan dokumen-dokumen lain berkaitan yang telah disahkan.

iv) Permohonan yang lengkap hendaklah dihantar sebelum atau pada 30 April 2012 kepada:

YANG DIPERTUA
MAJLIS DAERAH TUMPAT
JALAN HILIR PASAR
16200 TUMPAT, KELANTAN

Tarikh Tutup Permohonan : 30 April 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA)

Posted: 04 Apr 2012 10:05 PM PDT


Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan bagi mengisi kekosongan jawatan-jawatan seperti berikut di Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA). Keutamaan akan diberi kepada rakyat DYMM Sultan Selangor Darul Ehsan.

1. PEGAWAI PENERANGAN (PEGAWAI PERHUBUNGAN AWAM) S41
2. JURUUKUR BAHAN J41
3. PENOLONG ARKITEK LANDSKAP J29
4. PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN W27
5. JURUTEKNIK (SENIBINA) J17
6. JURUTEKNIK (ELEKTRIKAL) J17
7. PELUKIS PELAN J17
8. PEMBANTU AKAUNTAN W17
9. PEMBANTU KESIHATAN AWAM U17
10. TUKANG K3 R9
11. PEMANDU KENDERAAN R3
12. PEMBANTU AM PEJABAT N1
13. PEKERJA AWAM R1
14. PEGAWAI TADBIR N41
15. PEGAWAI KESIHATAN PERSEKITARAN U41
16. PENOLONG AKAUNTAN W27
17. PENOLONG JURUTERA J29
18. PENOLONG ARKITEK LANDSKAP J29
19. PENOLONG PEGAWAI PERTANIAN G27
20. PENOLONG PEGAWAI PERPUSTAKAAN S27
21. PEREKA B27
22. PEMBANTU PERTANIAN G17
23. JURUTEKNIK LANDSKAP J17
24. PEMBANTU TADBIR (KEWANGAN) W17
25. PEMANDU KENDERAAN R3

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

Cara Memohon:-
1. Borang (MBSA 1) boleh dibeli di Kaunter Bayaran (Tingkat G) Wisma MBSA dengan harga RM3.00 tunai/naskah.

2. Permohonan dari mereka yang sedang berkhidmat dengan Kerajaan atau Badan-Badan Berkanun mestilah melalui Ketua Jabatan dan hendaklah disertakan bersama Rekod Perkhidmatan yang dikemaskini dan Laporan Nilaian Prestasi Tahunan (LNPT) yang terkini.

3. Pemohon-pemohon hendaklah mencatatkan jawatan yang dipohon di sebelah kiri bahagian atas sampul surat.

4. Permohonan mestilah disertakan dengan salinan sijil yang disahkan.

Permohonan hendaklah dihantar kepada:

Bahagian Sumber Manusia
Majlis Bandaraya Shah Alam
Tingkat 1, Wisma MBSA, Peti Surat 7200
40706 Shah Alam, Selangor


Tarikh tutup permohonan adalah pada 16 April 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal Dan Pembersihan Awam (PPSPPA) - 48 Kekosongan

Posted: 04 Apr 2012 09:57 PM PDT


Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan serta berdedikasi dan berdaya saing untuk memohon jawatan seperti berikut:

1. Pegawai Tadbir N41 (1 Kekosongan)
2. Pegawai Penguatkuasa N41 (7 Kekosongan)
3. Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29 (2 Kekosongan)
4. Penolong Pegawai Tadbir N27 (1 Kekosongan)
5. Penolong Pegawai Penguatkuasa N27 (1 Kekosongan)
6. Penolong Akauntan W27 (1 Kekosongan)
7. Pembantu Penguatkuasa N17 (24 Kekosongan)
8. Juruteknik J17 (11 Kekosongan)

MUAT TURUN SYARAT LANTIKAN DAN PERMOHONAN SECARA ONLINE

Tarikh tutup permohonan ialah pada 14 APRIL 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDN) - 158 Kekosongan

Posted: 04 Apr 2012 09:55 PM PDT


Kami merupakan organisasi pemungut cukai yang terulung sedang mencari individu yang profesional, dinamik, kreatif dan bermotivasi untuk menyertai kami.

1. Penolong Pegawai Eksekutif (Penaksiran) Gred 31 (134 Kekosongan)
2. Pembantu Tadbir (Penaksiran) Gred 21 (24 Kekosongan - Semenanjung Malaysia sahaja)

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
PERMOHONAN SECARA ONLINE

Cara Memohon:-
Permohonan dari calon-calon luar LHDNM (termasuk yang sedang berkhidmat dengan Kerajaan) hendaklah dibuat melalui Laman Web JobsMalaysia (Kementerian Sumber Manusia) di http://www.jobsmalaysia.gov.my .

Tarikh Tutup Permohonan Pada 15 April 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Kerajaan Negeri Johor

Posted: 04 Apr 2012 09:54 PM PDT


Rakyat Negeri Johor Darul Ta'zim atau warganegara Malaysia yang telah menduduki Negeri Johor tidak kurang dari tiga (3) tahun berturut-turut dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan adalah dipelawa memohon jawatan sebagaimana berikut:

1. KURATOR GRED S41
2. PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN SISWAZAH GRED DG41
3. PEGAWAI BELIA DAN SUKAN GRED S41
4. PEGAWAI PERTANIAN GRED G41
5. PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM GRED S41
6. PEGAWAI SAINS GRED S41
7. JURUTERA GRED J41
8. PEGAWAI VETERINAR GRED G41
9. PENOLONG PEGAWAI TEKNOLOGI MAKLUMAT GRED F29
10. PENOLONG PEGAWAI PERTANIAN GRED G27

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
PERMOHONAN SECARA ONLINE
MUAT TURUN PANDUAN MEMOHON

Cara Memohon:-
1. Permohonan hendaklah menggunakan Borang asal SPAJ.01 yang boleh di isi dan cetak daripada portal rasmi SPAJ http://spaj.johordt.gov.my

2. Borang-borang yang sempurna diisi hendaklah disertakan gambar berukuran pasport terkini dan juga SALINAN PHOTOSTAT Sijil Beranak, Kad Pengenalan, Sijil Keputusan Peperiksaan-Peperiksaan, Diploma atau Ijazah beserta salinan transkrip yang lengkap yang telah diakui salinan sah (Kumpulan A – Kumpulan Pengurusan dan profesional atau Kumpulan B – Kumpulan Pelaksana) dan dicatatkan nama jawatan berkenaan di penjuru kiri atas setiap sampul surat. Calon-calon dikehendaki menyatakan semua kelayakan yang ada semasa memohon apa jua jawatan yang diiklankan. Kelayakan tersebut hendaklah diisi didalam borang SPAJ. 01. [Sekiranya permohonan tidak disertakan syarat sepertimana yang di atas, pihak kami akan menolak permohonan tersebut].

3. Bagi kelayakan Ijazah/Diploma/Sijil perlu mendapat pengiktirafan kelayakan di Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) melalui laman web interaktif JPA
http://www.interactive.jpa.gov.my/frmMainktiraf.asp dan melampirkan bersama borang permohonan.

4. Pegawai-pegawai Kerajaan yang sedang berkhidmat (Tetap dan Kontrak) hendaklah mengemukakan permohonan melalui Ketua Jabatan dan pastikan Kenyataan Perkhidmatan yang kemaskini dan Laporan Prestasi disertakan bersama.

5. Bagi pemohon jawatan Gred 41, peperiksaan akan diadakan pada tarikh dan tempat yang akan dimaklumkan kemudian.

PERMOHONAN HENDAKLAH DIHANTAR KEPADA:

Setiausaha,
Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Johor,
Aras 3, Blok A, Bangunan Dato' Abdul Rahman Andak,
Kota Iskandar,
79000 Nusajaya, Johor Darul Ta'zim.

Tarikh Tutup Permohonan Pada 20 April 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Pustaka Negeri Sarawak

Posted: 04 Apr 2012 09:52 PM PDT



Permohonan adalah dipelawa daripada warga negara Malaysia yang bermastautin di Sarawak dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan, yang berkelayakan dan memenuhi syarat-syarat pelantikan bagi mengisi kekosongan jawatan seperti berikut:

1. Pembantu Perpustakaan, Gred S17
2. Pembantu Tadbir (Perkeranian /Operasi), Gred N17

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

Cara Memohon:-
1. Permohonan hendaklah secara bertulis beserta dengan butir-butir peribadi (curriculum vitae) yang lengkap dengan memberi keterangan tentang kelayakan, pengalaman, salinan sijil-sijil berkaitan dan sekeping gambar berukuran passport ke alamat:

KETUA PEGAWAI EKSEKUTIF
PUSTAKA NEGERI SARAWAK
Jalan Pustaka, Off Jalan Stadium
Petra Jaya, 93050 Kuching


2. Permohonan daripada mereka yang sedang berkhidmat dengan Kerajaan atau Badan-badan Berkanun mestilah melalui Ketua Jabatan dan hendaklah disertakan dengan salinan rekod perkhidmatan yang dikemaskini.

3. Sila nyatakan jawatan yang dipohon di penjuru atas sebelah kiri sampul surat.

Tarikh tutup permohonan adalah pada 9 April 2012.

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Kerajaan Negeri Sarawak

Posted: 04 Apr 2012 09:50 PM PDT



Warganegara Malaysia anak Sarawak yang berumur tidak kurang dari 18 tahun adalah dipelawakan untuk memohon mengisi jawatan di PELBAGAI JABATAN DAN KEMENTERIAN bagi pegawai dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional Gred 41 yang mempunyai ijazah dari institusi Pengajian Tinggi Awam atau swasta yang diiktiraf oleh Kerajaan seperti berikut:-
Bil
Jawatan
Bahagian
Jumlah Kekosongan
1
Pegawai Tadbir Gred N41
Kuching
44
Sri Aman
1
Bintulu
1
Miri
1
Betong
2
Kapit
1
Sarikei
1
2
Pustakawan Gred S41
Kuching
2
3
Pegawai Keselamatan Gred KP41
Kuching
1
4
Pegawai Syariah Gred LS41
Kapit
1
Limbang
1
Sri Aman
1
5
Juruaudit Gred W41
Kuching
1
6
Akauntan Gred W41
Kuching
2
Sri Aman
1


MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN & PERMOHONAN ONLINE

Tarikh Tutup Permohonan Pada 16 April 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Universiti Malaysia Terengganu (UMT)

Posted: 04 Apr 2012 09:48 PM PDT



Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berdedikasi untuk memohon jawatan seperti berikut:

Jawatan Kumpulan Pengurusan dan Profesional (Akademik)

1. PENSYARAH UNIVERSITI DS51
2. PROFESOR MADYA DS53
3. PROFESOR VK7

Jawatan Kumpulan Pengurusan dan Profesional (Bukan Akademik)

4. PEGAWAI PENERBITAN N41

Jawatan Kumpulan Sokongan

5. SETIAUSAHA PEJABAT N27
6. PENGAWAL KESELAMATAN KP11
7. PEMBANTU AM PEJABAT N1

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN & PERMOHONAN SECARA ONLINE

Tarikh Tutup Permohonan Pada 11 April 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer (PUSPAKOM)

Posted: 04 Apr 2012 09:47 PM PDT



We expect you to deliver an exceptional level of service and quality to our customers. We will provide training and opportunities to develop your expertise. As part of our expansion plan, we invite suitable candidates to apply for the following positions :

1. Legal Executive
2. Unit Head/Senior Executive SOP
3. Assistant Manager/Senior Executive Communications
4. Analyst Programmer
5. Customer Relations Executive
6. Investigation & Surveillance Executive
7. Assistant Manager Management Audit & Risk Management
8. Head of IT
9. Civil Engineer

CLICK HERE TO JOBS REQUIREMENTS

How to Apply:-
Please submit your application to us, clearly indicating the position that you are applying for at the top left corner of the envelope.

By mail to :

Human Resource Division,
PUSPAKOM Sdn. Bhd.,
Level 3, Wisma DRB-HICOM,
No. 2, Jalan Usahawan U1/8, Seksyen U1,
40150 Shah Alam, Selangor.


Tel : 603 - 2052 7474
Faks : 603 - 2052 7427

Or by email to : recruitment@puspakom.com.my or puspakoms@gmail.com

Closing Date: 8 - 15 April 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC)

Posted: 04 Apr 2012 09:45 PM PDT




The Securities Commission Malaysia (SC) is a statutory body set up to regulate and develop the Malaysian capital market. Our vision is to develop a quality, vibrant capital market for both issuers and investors. We seek talented and highly motivated professionals to join us in enhancing gate-keeping, supervision and enforcement within a strong regulatory framework. If you are an outstanding individual wanting a career that will allow you to develop and challenge your experience, skills and competence, the SC offers positions with genuine responsibilities, exceptional exposure and wide opportunities for career growth. Innovative, dedicated and dynamic Malaysians are invited to apply for the following positions:

1. MANAGED INVESTMENT SCHEMES
- Assistant Manager
- Senior Executive
2. INVESTOR AFFAIRS & COMPLAINTS
- Senior Manager
3. PROSECUTION AND CIVIL ENFORCEMENT

CLICK HERE TO JOBS REQUIREMENT
CLICK HERE TO APPLY ONLINE

How to Apply:-
Qualified candidates are invited to submit the SC online recruitment application form which could be accessed via this link https://careersatsc.seccom.com.my/career/. Please also attach scanned copies of resume/CV with your relevant certificates and transcripts when submitting application. The duly completed application will be reviewed and only candidates who meet the recruitment criteria will be notified.

Closing Date: 13 April - 27 April 2012

(Only shortlisted candidates will be notified)

Iklan Jawatan Kosong 2012 - Maktab Koperasi Malaysia (MKM)

Posted: 04 Apr 2012 09:42 PM PDT



Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan-jawatan di Maktab Koperasi Malaysia

1. Pegawai Latihan Gred E41
2. Setiausaha Pejabat Gred N27
3. Penolong Pengurus Asrama Gred N27
4. Penolong Pegawai Perpustakaan Gred S27
5. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N17
6. Pemandu Kenderaan Gred R3

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN
- Kumpulan Pengurusan & Profesional (A & B)
- Kumpulan Sokongan (C & D)

Cara Memohon:-
a) (i) Permohonan hendaklah menggunakan borang yang boleh didapati di Laman Web MKM di http://www.mkm.edu.my. Bagi jawatan 1, 2, 3 dan 4 hendaklah menggunakan Borang Permohonan Jawatan Kumpulan Pengurusan & Profesional (A & B), bagi jawatan 5 dan 6 hendaklah menggunakan Borang Permohonan Jawatan Kumpulan Sokongan (C & D). Di penjuru sebelah kiri sampul surat hendaklah ditulis jawatan yang dipohon; atau

(ii) Permohonan melalui
www.jobsmalaysia.gov.my

b) Permohonan daripada pegawai yang sedang berkhidmat dengan Kerajaan/Badan Berkanun hendaklah mengemukakan permohonan melalui Ketua Jabatan masing-masing dengan melampirkan Laporan Sulit dan Penyata Perkhidmatan yang terkini dan lengkap.

c) Semua permohonan hendaklah disertakan dengan salinan sijil yang diakui sah dan juga gambar berukuran pasport yang terbaru dan dialamatkan kepada:-

KETUA PENGARAH
MAKTAB KOPERASI MALAYSIA
103, JALAN TEMPLER
PETI SURAT 60
46700 PETALING JAYA
SELANGOR DARUL EHSAN

(u.p. : UNIT SUMBER MANUSIA)

Tarikh Tutup Permohonan Pada 13 April 2012

5 comments:

Anonymous said...

http://bestcreditcrp7436.boxhost.me/%D0%98%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%8B%D0%B5-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82%D1%8B-%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BD%D0%BE.html Код активации бесплатно тайна немо вулкания форум [url=http://bestcreditdpj7590.bugs3.com/%D0%9A%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D0%BD%D0%BE-%D1%80%D0%BE%D1%8F%D0%BB%D1%8C-%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B9%D0%BB%D0%B5%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BC.html]Казино рояль трейлер на русском[/url] рулетка чят Игровые автоматы бесплатно без смс Игровые автомаиы играть бесплатно вулкан http://bestcreditaic9730.binhoster.com/%D0%98%D0%B3%D1%80%D1%8B-%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%8C%D0%B3%D0%B8-%D0%B1%D0%B5%D0%B7-%D0%B2%D0%BB%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B9.html русская рулетка для андройда [url=http://bestcreditftc1794.myfreehosting.ru/%D0%98%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%8C-%D0%B8%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B5-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82%D1%8B.html]Играть игровие автоматы[/url] Бесплатные игры онлайн крейзи манки игровые автоматы Вулкан автоматы рулетки строительные http://bestcreditftc1794.myfreehosting.ru/%D0%A7%D0%B0%D1%82-%D1%80%D1%83%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B0-%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2.html Лава лампа вулкан [url=http://bestcreditcrp7436.boxhost.me/%D0%A1%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B0%D1%82%D1%8C-java-%D0%B8%D0%B3%D1%80%D1%8B-176x220-%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D0%BD%D0%BE.html]Скачать java игры 176x220 казино[/url] Вулкан бесплатно играть без регистрации Покер правила и комбинации Арбенина рулетка аккорды

Anonymous said...

[url=http://is.gd/etOhbg][img]http://stomsk.ru/pics/spymobile.ol1[/img][/url]
[url=http://archive.org/details/muepersbuda]How To Gps Track A Cell Phone For Free[/url] [url=http://backfromhellclub.webs.com/apps/profile/109034678/]Spy Call For Blackberry Free Download[/url] [url=http://outofthebasementgaming.webs.com/apps/profile/109034678/]Free Ultimate Bluetooth Mobile Phone Spy 2009 [/url] http://uconnsigmaalpha.webs.com/apps/profile/109034678/ alloy cars 550 spyder mobile phone listening devices uk cell phone watch mobile quad band spy camera cell phone text message spyware spy kids 3 game over online part 1
Phone Tracking For Android
http://fstfoundation.wordpress.com/about-us/ http://www.rag-bone.com/blog/2012/09/after-party-nyfw/ how to track a cell phone with just the phone number free gps cell phone tracking software pc spy a cell phone for free cell spy any phone spy software for android mobile
[url=http://archive.org/details/travnavicon]How To Locate A Cell Phone By Number[/url] [url=http://archive.org/details/ineqonar] Cell Phone Spy Free Download Software [/url] [url=http://discourse-analysis.webs.com/apps/profile/109034678/]Ultimate Bluetooth Mobile Phone Spy[/url] [url=http://stp-hq.webs.com/apps/profile/109034678/]How To Spy On Mobile Phone Free Software[/url] [url=http://archive.org/details/manciobattra]Phone Tracker App For Iphone That Works[/url] http://soldiersdiary.webs.com/apps/profile/109034678/ free remote mobile spy software spy on text messages android free iphone spy phone software phone call monitoring equipment spy camera wireless usb mobile phone tapping laws uk cell spy pro suite free download

Anonymous said...

[url=http://is.gd/xQh9j0][img]http://stomsk.ru/pics/spymobile.ol1[/img][/url]
[url=http://carrotandstick.webs.com/apps/profile/109034678/]Use Android Phone As Baby Monitor[/url] [url=http://archive.org/details/browothamoph/] Ultimate Bluetooth Mobile Phone Spy Software Edition 2009 [/url] [url=http://elitepokewifi.webs.com/apps/profile/109034678/]Cell Phone Spy Tracker Software Free Download[/url] http://occupysanfernandovalley.webs.com/apps/profile/109034678/ detect cell phone spyware iphone free monitoring software for mobile phones how to read text messages online with sprint download free spy software for mobile how does spy mobile phone work
Cell Phone Spying Software Detection
Free Cell Phone Spy
http://www.ogaalka.com/warar-kasoo-baxaya-ujeedada-sh-shariif-maanta-ugu-kicitimay-emarat-ka/ http://www.findattorneyontheweb.com/review/great-lawyer-trustworthy#comment-333827 http://www.neznaem.ru/index.php monitor my child s text messages free himym season 8 episode 2 tv links baby monitor cell phone application download spy call nokia n73 free cell phone spy software gps spy cell phone text messages online
[url=http://archive.org/details/taituallgangra/]Spy On Mobile Phone Sms[/url] [url=http://archive.org/details/atmirealse/]Government Cell Phone Spying[/url] [url=http://archive.org/details/stercarlica/]View Surveillance Cameras Cell Phone[/url] [url=http://maxlasix.webs.com/apps/profile/109034678/]Top 5 Cell Phone Spyware[/url] http://westernunioncountyyouthcenter.webs.com/apps/profile/109034678/ spy kids mission 3d wiki gsm spy phone device delhi mobile phone trace software free backwards phone trace hd watch dvr spy camera

Anonymous said...

These are actually impressive ideas in about blogging.
You have touched some fastidious factors here. Any way keep up wrinting.



Also visit my web-site search engine optimization ()

Anonymous said...

Causes may be others, loan defaulting yet duty evasion.
The proposed regulations could also require (requirement) more openness with
all the government.

my homepage :: download evasi0n untethered jailbreak (http://www.domiguide.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=82:estudiante-dominicano-gana-concurso-de-nascar-en-miami)