Saturday 10 March 2012

Budak Technician

Budak Technician


Jadual Gaji Terbaru SSM 2012

Posted: 09 Mar 2012 01:39 AM PST


Ramai yang ternanti-nantikan nak tengok jadual penuh tangga gaji ssm yang baru diumumkan, jadi aku mem peroleh sedikit sumber di mana draf jadual tangga gaji untuk gred 44 hingga gred 54.


Apa yang dapat dilihat, terdapat senarai gaji minimum dan senarai gaji maksimum mengikut gred. Berhubungan dengan pembatalam SBPA, di sini saya akan berkongsi dgn anda jadual penuh gaji SSM 2012 bagi gred 44, gred 48, gred 52, dan gred 54



Klik image untuk tumbesar.

Di atas adalah Jadual tangga gaji SSM yang terbaru dan terkini.. Diharap semua berpuas hati dengan jadual gaji SSM yang terbaru nih.. 

sumber : wancikgumuzik / matkedah

Adobe Illustrator CS5 + Keygen Full (Mediafire Download)

Posted: 09 Mar 2012 01:05 AM PST

 
Adobe Illustrator is an application most commonly defined as a vector graphics editor which offers tools to play around with your vector art designs.

The Adobe Illustrator CS5 is mainly developed for advanced photograph enthusiasts and offers them incredible photo enhancing tools and also they can access the online service of Adobe called Adobe CS Live.

The incredible features of Adobe Illustrator allows you to perform various tasks that will improve your photographies, such as:

* complex vector drawing instruments which allows you to generate different effects with lots of tools, you can use multiple types of brushes and also you'll get incredible others advanced instruments

* gradients and transparency utilities which allow you to work straight with the desired objects.

* excellent strokes with offers multiple types of such tools, arrowheads, art brush scaling, dashes etc.

* directly editing into Appearance panel.

* you can use the Adobe CS Review service which allows you to post reviews so that users worldwide can learn from you, the Adobe CS Review is a service offered by the Adobe CS Live.

* it has support for multiple graphic types of files such as JPEG, GIF, TIFF, EPS, PDF, PSD, FXG, DWG, SWF, DXF, SVG etc.

* excellent features which allow you to create Adobe PDF files.

* professional typography instruments.

* excellent perspective drawing tools.

* up to 100 artboards that you can use to work on.

* multiple image drawing improvement tools and many other incredible tools for your photography enhancement.
 
http://www.mediafire.com/?1m8he29qok82j
Password Mediafire :
andystonecold

Momo Geisha Akui Selalu Menjenguk Ariel Peterpan

Posted: 09 Mar 2012 12:43 AM PST



Vokalis kumpulan Geisha, Momo atau Momo akui telah beberapa kali berjumpa dan menjenguk vokalis kumpulan Peterpan, Ariel yang berada di penjara yang terletak di Bandung, Indonesia.

Namun, Momo Geisha menafikan perjumpaannya itu atas urusan peribadi seperti yang pernah digosipkan sebelum ini.

Sebaliknya, mereka dalam usaha menghasilkan sebuah lagu kolaborasi antara Peterpan dan Momo Geisha yang mewakili kumpulannya.

"Kunjungan saya ke sana adalah untuk berbincang dengan Ariel mengenai projek kolaborasi saya dan Peterpan.

"Ariel yang dalam proses menyiapkan album instrumentalnya meminta saya untuk menyanyikan sebuah lagu instrumental yang dihasilkannya.

"Saya tidak menolak kerana lagi pun kami di bawah satu label iaitu Mustika Studio. Jadi sudah tentu tidak ada masalah untuk saya.

"Namun, saya agak pelik bagaimana gosip peribadi antara kami boleh timbul kerana perjumpaan kami untuk projek itu," katanya yang ditemui selepas sidang media Rock & Stars di Hotel Micasa, petang tadi.

Menyambung perbualan mengenai perjumpaannya bersama Ariel, Momo akui kagum dengan semangat Ariel untuk meneruskan kerjaya dalam bidang seni walaupun berada di dalam penjara.

"Keadaan Ariel di sana kelihatan tidak seperti orang yang lemah kerana dia nampak seperti orang biasa sahaja walaupun pergerakkannya terbatas. Malah dia masih lagi boleh menghasilkan karya buat Peterpan," tambahnya lagi.

Kali kedua melancarkan albumnya di sini, Momo berkata dia amat bertuah kerana diberi peluang tersebut.

"Saya rasa syukur kerana Geisha diberi peluang lagi untuk melancarkan album disini.

"Saya harap album terbaru, Meraih Bintang ini akan mendapat sambutan yang mengalakkan daripada peminat di Malaysia," tambahnya lagi.

Album Meraih Bintang yang mempunyai 11 buah lagu kesemuanya itu turut memuatkan lagu popular mereka iaitu Cinta Dan Benci.

Kunjungan Geisha ke Malaysia kali ini adalah untuk menyertai konsert serta showcase jelajah antara penyanyi serta band Indonesia yang lain iaitu seperti D'Masiv, Nidji dan Astrid.

Geisha, D'Masiv dan Astrid bakal membuat persembahan secara akustik pada Akustika Dahsyat dan Ceria di AEON Jusco AU2, Taman Sri Keramat hari ini. -murai-

John Carter (2012)

Posted: 09 Mar 2012 12:35 AM PST


TAJUK: John Carter
GENRE: Fiksyen Angkasa Lepas
PENGARAH: Andrew Stanton
PELAKON: Taylor Kitsch, Lynn Collins, Willem Dafoe, Thomas Haden Church, Samantha Morton, Ciaran Hindsm, Mark Strong
EDARAN: Walt Disney Pictures
Tayangan: Mulai 8 Mac 2012





Sekali Imbas

Sebuah filem yang diadaptasi dari novel A Princess of Mars oleh Edgar Rice Burroughs yang diterbitkan seratus dahulu, iaitu pada tahun 1912. Merupakan percubaan pertama pengarah Andrew Stanton untuk mengarahkan filem bercorak live-action selepas sebelum ini hanya dikenali dengan filem-filem animasi 3D seperti Finding Nemo dan WALL-E.

Ulasan Penuh

Pertama sekali, usai menonton filem ini, penulis terfikir. Hebat juga imaginasi orang-orang pada tahun 1912 rupanya. Bagaimana mereka mendapat ilham untuk menulis novel tentang apa yang berlaku sekiranya seorang lelaki bumi, tiba-tiba dapat merentas ruang angkasa dan muncul di Marikh. Kemudian berperang dengan makhluk-makhluk di sana. Menjadi wira dan kemudiannya diangkat menjadi raja?

Tapi bila difikirkan kembali, kerana imaginasi hebat mereka-mereka pada zaman terdahululah yang menyebabkan terciptanya kapal terbang, telefon, televisyen, radio, kereta dan pelbagai lagi kemudahan kita untuk hari ini. Dan imaginasi itu menyebabkan terhasilnya filem sehebat John Carter.

Kita sering bercakap tentang betapa hebatnya filem-filem sains fiksyen angkasa lepas lain seperti Star Wars, Avatar, Transformers dan pelbagai lagi filem-filem lain namun filem-filem ini ditulis pada era moden. Era pendedahan angkasa lepas telah didedahkan kepada minda kita. Telah mula diajar ke setiap peringkat pendidikan. Jadi boleh dikatakan imaginasi mereka-mereka yang terlibat dengan filem ini telah mendapat pendedahan dan kreativiti yang secukupnya.

Berbanding John Carter yang ditulis pada 1912, cara penyampaian yang menceritakan tentang bagaimana tamadun di Marikh dan kehidupan kelompok masyarakat di sana juga menjadi bukti yang Edgar Rice Burroughs (penulis novel) adalah seorang kreatif dan kerap berimaginasi.

Hasil penulisan Burroughs ini kemudiannya menjadi teras kepada produksi dari Paramount Pictures untuk membangunkan novel ini ke layar perak. Dengan bajet mencecah $250 juta (RM750 juta), John Carter adalah salah satu filem blockbuster yang seharusnya menjadi pilihan tahun ini.

Jalan ceritanya bagaimanapun mudah dibaca, heronya John Carter adalah seorang bekas askar, penduduk bumi yang secara tidak sengaja terjumpa gua yang menjadi pintu rahsia perjalanan bumi ke planet Marikh. Melalui gua itu, Carter kini mendapati dirinya berada di Barsoom, nama gelaran penduduk natif Marikh ke atas planet mereka.

Barsoom kini bergolak kerana peperangan dua tamadun terbesar di planet itu, Zodanga dan Helium yang mengejutkan penulis kerana penampilan mereka seiras manusia kecuali mereka berdarah biru. Carter pada asalnya menjadi tawanan puak Tharks (yang ini penampilan mereka betul seperti makhluk asing) namun keperwiraan Carter menyebabkan dia menjadi sanjungan puak tersebut.

Menariknya, kegagahan dan keperwiraan Carter adalah berpunca dari graviti, cuaca dan keadaan Marikh yang berlainan dengan Bumi. Di Marikh, Carter mempunyai kekuatana luar biasa (dia mampu membunuh seekor makhluk asing dengan satu tumbukan) serta kecergasan dan lompatan luar biasa (boleh melompat lebih tinggi bangunan 10 tingkat).

Faktor-faktor inilah menyebabkan John Carter menarik untuk ditonton. Penulis juga tertanya-tanya adakah ini menjadi ilham kepada asal usul adiwira Superman, yang diterbitkan melalui komik pada 1932 oleh Jerry Siegel dan Joe Shuster. Cuma bezanya, Clark Kent di planet asalnya hanya seorang normal namun apabila tiba di Bumi, dia mempunyai kuasa luar biasa. Manakala John Carter pula, di Bumi dia manusia biasa dan di Marikh dia mempunyai kekuatan luar biasa.

Keseluruhan, John Carter menghiburkan dengan aksi peperangan dan kesan khas yang menarik. Tidak mustahil untuk filem menjadi sebuah francais baru sehebat Star Wars atau Avatar kerana jika diikutkan novelnya, akan ada sambungan selepas ini.

Sipnosis
John Carter, seorang tentera berpangkat Kapten ketika Perang Saudara di Amerika pada penghujung dekat 1880-an telah kehilangan isteri dan anaknya dalam satu tragedi kebakaran. Kehilangan ini menyebabkan Carter berubah dan tidak mahu lagi terlibat dalam sebarang peperangan. Dia kini lebih gemar mencari kekayaan dan memburu emas.

Pencarian emas telah membawa Carter ke sebuah gua yang tanpa disedari, merupakan satu pintu khas yang boleh membawanya ke Marikh. Setibanya di Marikh, Carter mendapati dirinya mempunya kemampuan dan kekuatan luar biasa. Namun kerana masih belum dapat membiasakan diri, dia menjadi tawanan kaum Tharks.

Di luar pengetahuan Carter juga, dua komuniti terbesar di Marikh, Zodanga dan Helium sedang berperang. Puteri kerajaan Helium yang terlihat kemampuan luar biasa Carter, kemudiannya merancang untuk menggunakan Carter sebagai aset utamanya dalam memerangi peperangan ini.

Konflik yang berlaku menyebabkan Carter berbelah bahagi sama ada ingin mencari jalang pulang ke Bumi atau membantu Helium memerangi Zodanga kerana pada masa yang sama, dai telah jatuh hati dengan Puteri kerajaan Helium. -murai-

Zainal Abidin 2 Tahun Derita Hidap Kanser Kolon

Posted: 09 Mar 2012 12:26 AM PST



Dua tahun menderita menghidap penyakit kanser kolon, penyanyi Zainal Abidin, mengakui kini dirinya telah pun bebas daripada penyakit tersebut.

Jelas Zainal Abidin, ketika mendapat tahu menghidap kanser, penyakitnya telah pun disahkan berada di peringkat ketiga, namun dia bersyukur setelah menjalani rawatan tradisional cina di Klang, akhirnya kini dia bebas daripada belenggu penyakit berkenaan.

"Saya disahkan menghidap kanser kolon dua tahun lalu. Saya memang terkejut kerana selain kanser saya juga mempunyai tiga lagi penyakit lain iaitu darah tinggi, kencing manis dan sakit jantung. Apabila disahkan menghidap kanser, di tahap ketiga, pada mulanya saya mahu mendapatkan rawatan di hospital.

"Namun apabila memikirkan rawatan di hospital kelak akan membuatkan saya perlu makan ubat-ubatan yang banyak serta mempunyai kesan lain pula, saya nekad mencari pusat rawatan tradisional cina. Alhamdulillah setelah setahun berubat saya pergi semula ke hospital bagi melakukan pemeriksaan dan disahkan bebas kanser," katanya ketika ditemui pada sidang media majlis pelancaran konsert The Legendary Concert 2012 , semalam di Hard Rock Café, KL.

Malah jelas pelantun lagu Hijau ini lagi, bukan sahaja kansernya pulih bahkan tiga lagi penyakitnya turut sembuh. Bersyukur dengan apa yang berlaku, kini jelas Zainal Abidin, fokusnya pada kerjaya seninya semula.

Tutur Zainal Abidin, dia kini baru sahaja muncul dengan single baru berjudul Kami. Malah dua lagi single barunya berjudul Alam serta Tercipta Untukmu bakal diperkenalkan kepada peminat.

"Kini badan saya sihat dan saya rasa lebih aktif dan bertenaga. Saya telah pun muncul dengan single baru berjudul Kami yang akan dimainkan di radio tidak lama lagi. Dalam pada itu, dua lagi single saya juga akan diperkenalkan selepas itu.

"Semua itu merupakan satu strategi untuk memberitahu peminat bahawa saya kini aktif dan album baru saya akan berada di pasaran tidak lama lagi."katanya. -murai-

Fasha Sandha Nikah April Di Ampang

Posted: 09 Mar 2012 12:23 AM PST



Teka- teki majlis pernikahan aktres popular Fasha Sandha bersama kekasihnya Toh Muda Rizal Ashram Ramli atau Jejai, akhirnya terjawab apabila pelakon tersebut mengakui bakal melangsungkan pernikahan pada penghujung April depan.

Namun jelas Fasha Sandha, di masih belum bersedia untuk berkongsi tarikh sebenar majlis pernikahannya itu.

"Memang betul saya akan bernikah pada penghujung April ini, tetapi saya belum bersedia untuk memberitahu tarikh yang sebenar,"katanya yang ditemui selepas pelancaran program Wanita Inspirasiku TV3, di restoran Fullhouse, Sunway Giza, tengah hari tadi.

Dalam pada itu, pelakon kelahiran Johor Bahru ini turut mengakui akan melangsungkan majlis pernikahan di kediamaan barunya di Ampang, Selangor yang juga merupakan pemberian bakal suaminya itu.

" Kami akan bernikah di rumah baru saya di Ampang dan rumah tersebut merupakan pemberian Jejai untuk saya. Majlis resepsi pula akan diadakan di Perlis untuk sebelah perempuan manakala majlis pihak lelaki akan dibuat di sebuah lokasi di luar Malaysia,"katanya.

Mengulas mengenai lokasi luar negara yang disebut-sebut iaitu Bali atau Jakarta, Fasha enggan mengulas lanjut.

Tambah Fasha lagi, dia juga tidak mengharapkan perkahwinannya kelak menjadi Wedding of the year, sebaliknya memilih untuk mengadakan majlis yang serba sederhana.

"Terus-terang saya memang tak pernah terfikir untuk mengadakan perkahwinan besar-besaran, jauh sekali mengimpikan Wedding of The Year. Saya lebih suka majlis yang sederhana dan tidak suka untuk membazir wang kepada majlis perkahwinan.

"Sebab itu, majlis saya nanti hanya akan dihadiri oleh tetamu yang terhad. Bagi saya sederhana itu lebih indah untuk kami selain dalam masa yang sama kami dapat melayan semua tetamu yang hadir,"katanya.

Mengulas mengenai persiapan perkahwinannya kata Fasha, semuanya sudah semakin terlaksana dan dia akan mula bercuti pada 7 April depan bagi memberi tumpuan kepada majlis tersebut. -murai-

Atilia Rancang Berkahwin Tahun Ini

Posted: 09 Mar 2012 12:17 AM PST



Penyanyi, Atilia akui merancang untuk menamatkan status jandanya pada tahun ini.

Namun, Atilia atau Raja Putri Atilia Raja Haron, 36, yang masih menyembunyikan siapa gerangan kekasihnya itu berkata dia masih belum punya tarikh tertentu untuk dimumkan.

"Apa yang saya boleh beritahu dia (kekasihnya) seseorang yang berada di dalam kerja-kerja produksi.

"Kami sudah menjalinkan hubungan cinta yang agak lama iaitu lebih kurang tiga tahun yang lalu.

"Memandangkan usia saya pun kian meningkat, saya ada merancang untuk berkahwin pada tahun ini.

"Namun perancangan secara details belum dilakukan lagi kerana saya masih sibuk dengan syarikat produksi saya,"katanya yang ditemui selepas sidang media konsert Cromok Reunion Live In KL 2012 di KL Live, di Sheraton, petang tadi.

Walaubagaimanapun pemilik syarikat produksi Mujik Productions Sdn Bhd akui sudah selesa dengan statusnya kini.

"Saya perlu fikirkan pasal kahwin walaupun saya kini sudah selesa dan seronok bergerak sendiri selepas bercerai.

"Terus-terang waktu saya berkahwin pada usia 22 tahun dulu, saya tidak punya masa untuk meneruskan kerjaya saya dalam bidang muzik seperti sekarang.

"Kini saya baru benar-benar rasa enjoy dengan kehidupan saya yang sepatutnya saya rasai pada usia 23 tahun lalu.

"Jadi saya rasa saya perlu menyelesaikan banyak perkara sebelum memberikan komitmen yang tinggi pada perkahwinan pula," luahnya lagi.

Perkahwinan Atilia dan bekas suaminya, Ariff Johan Abdul Aziz sebelum ini hanya mampu bertahan sepuluh tahun.

Selain menguruskan produksinya sendiri, Atilia kini sedang sibuk melakukan persiapan untuk konsert pertama bagi program realiti, Mania yang disertainya bermula 17 Mac ini. -murai-

Sherry Merlis Kini Berbadan Dua

Posted: 09 Mar 2012 12:13 AM PST


Tahniah kepada pelakon, Sherry Merlis yang khabarnya telah pun hamil dan kandungannya kini berusia sebulan lebih.

Baru sahaja mendirikan rumahtangga bersama penyanyi kumpulan Gabba Gabba, Ash pada 1 Januari lalu pastinya berita tersebut menggembirakan hati pasangan tersebut.

Rasanya semua pun sedia maklum, Sherry Merlis telah hidup bersendirian selama 17 tahun dan pasti berita kandungan tersebut menggembirakan hatinya serta suami.

Meskipun berusia 39 tahun, pastinya Sherry Merlis akan berusaha menjaga kesihatan diri serta kandungannya agar sentiasa dalam keadaan yang baik dan selamat.

Didoakan semoga kesihatan Sherry Merlis dan anaknya akan berada dalam keadaan yang baik dan dapat melahirkannya dengan selamat nanti. -murai-

Movie 18sx! Invasion of Alien Bikini - 2011 (DVDRip Mediafire)

Posted: 09 Mar 2012 12:10 AM PST

Invasion of Alien Bikini (2011) DVDRip 300MB


http://www.imdb.com/title/tt1855232/

Release Date: 25 August 2011 (South Korea)
Genre: Comedy | Sci-Fi | Romance
Stars: Eun-Jung Ha and Young Geun Hong
Quality: DVDRip
Encoder: NaNo@Ganool
Source: DVDRip.XviD.AC3-theonlyh

Movie 18sx! Raped Zombie - 2011(DVDRip Mediafire)

Posted: 09 Mar 2012 12:07 AM PST

Raped Zombie (2011) DVDRip 300MB


Directed by: Naoyuki Tomomatsu
Language: Japanese
Genre: Comedy, Romance, Horror, Drama
Cast: Ai Haneda
Title: Raped Zombie 2011 DVDRIP MKV
Size: 300MB
Encoder: Team21
Source: myasiancinema


..::Part 1::..
..::Part 2::..

Password

loadzoom.com

Lady Gaga Berlakon Dalam 'Men In Black 3'

Posted: 08 Mar 2012 11:57 PM PST



Bintang filem terkenal, Will Smith telah mendedahkan bahawa penyanyi, Lady Gaga bakal membuat penampilan khas dalam filem 'Men In Black 3'.

Smith memberitahu Gaga akan memegang watak kecil dalam sekuel terbaru arahan Barry Sonnenfeld ini.

Seperti siri-siri terdahulu, francais 'Men In Black' seringkali menampilkan selebriti terkenal dalam filem mereka seperti mendiang Michael Jackson yang muncul dalam filem keduanya.

Dalam sekuel terbaru ini, penyanyi pop Nicole Scherzinger akan turut serta dan memegang watak jahat.

Dibarisi oleh Will Smith, Tommy Lee Jones, Emma Thompson dan ramai lagi, 'Men In Black 3' dijangka akan berada di pawagam pada Mei akan datang.-MH-

Filem Tempatan Kutip RM125 Juta Pada 2010

Posted: 08 Mar 2012 11:52 PM PST


Industri perfileman tanah air mencatat sejarah tersendiri apabila kutipan tiket kira-kira 40 buah filem Melayu yang ditayangkan di pawagam seluruh negara telah berjaya mengutip kutipan tiket sebanyak RM125 juta pada tahun lalu.

Menurut Ketua Pengarah Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas), Mohd Naguib Razak, jumlah kutipan itu memperlihatkan peningkatan amat ketara daripada kutipan tiket filem-filem tempatan hanya sebanyak RM50 juta dua tahun lepas.

Jumlah kutipan tiket itu dijangka akan terus meningkat kerana pada tahun ini sebanyak 200 lagi panggung wayang akan dibuka dengan tidak kurang daripada 600 dewan atau panggung wayang di seluruh negara.

Buat masa ini 70 buah filem Melayu sedang dalam pembikinan dan ia dijangka siap sebelum hujung tahun ini. Ekoran pertambahan bilangan itu, kini setiap minggu sebuah filem Melayu yang baru akan ditayangkan di pawagam.

Disebabkan lambakan filem-filem Melayu sejak kebelakangan ini, Finas dan pihak pawagam kini bersetuju untuk menayangkan dua filem tempatan yang baru serentak di pawagam pada setiap minggu mulai 24 Mei ini. -MH-

Download Adnan Sempit 2 (2012)

Posted: 08 Mar 2012 11:40 PM PST

Adnan Sempit 2 (2012) PPVRip 350MB


Release Date: 23 Februari 2012 | Country: Malaysia | Language: Malay | Genres: Comedy | Subtitle: English Hardsub | Size: 350MB | Quality: PPVRip


..::Part 1::..
..::Part 2::..
..::Part 3::..

Password

kakidownload.com


OR



..::Part 1::..
..::Part 2::..

credit to Jie Azz

Download Lawak Ke Der (2012) HDTV

Posted: 08 Mar 2012 11:32 PM PST

Lawak Ke Der (2012) HDTV 480p 750MB




No comments: