Tuesday 17 January 2012

kisah aku dan teksi

kisah aku dan teksi


Templates warni untuk blog

Posted: 16 Jan 2012 12:38 AM PST


Salam sahabat Aku dan Teksi.
Sudah lama templet Warni ini di buat sedikit demisedikit,akhirnya siap juga.
Boleh lihat artikel lalu tentang templet yang aku buat
Sekarang aku gunakan untuk blog templet ku


Blog Templet lama

Aku ingin berkongsi templates warni untuk blog ini (nak bagi templet ini) kepada yang sudi,bolehlah  download sekarang.

Aku membuat Templates warni untuk blog ini agar mesra google dengan memasukan Meta Tag.



Aku terangkan sedikit cara setting templet ini kepada yang mengunakannya.(orang baru je,orang lama memang dah tahu hal ini)

Ganti keterangan (Description) dengan keterangan blog korang.
Ganti kata kunci (Keyword) yang sepadan
Ganti perkataan "Joyiman" dengan nama korang,yang lain-lain biarkan sahaja.

Ada juga bebola putih jatuh berterbangan,jika korang tidak mahu,cari code di bawah <body>,seperti ini dan hapus.

Untuk butang search pula cari code di bawah ini:

<div id='sidebar-wrapper'>
Ganti perkataan http://nama-blogmu.blogspot.com dengan Url blog korang


Untuk subscribes pula,cari di bawah code tadi dan ganti dengan Feed korang.
Nak dapatkan Feed korang daftarlah dengan .feedburner.

Bahagian header aku membuat dua column supaya boleh diletakan dengan Iklan atau apa sahaja yang korang suka.

Bahagian footer,aku letakan column berbagai size supaya senang meletakan berbagai widget



Kalau korang suka widget macam ni,dapatkan scriptnya di sini



wasalam:joyiman
P/s Bagila pendapat korang,templet bagai mana yang menarik,nanti bolehlah aku cuba-cuba membuatnya.

No comments: