Saturday 17 December 2011

Budak Technician

Budak Technician


20 Cover Album Krismas Terburuk Sepanjang Zaman

Posted: 16 Dec 2011 04:27 AM PST


The 20 Worst Christmas Album Covers of All Time - Christmas time is here again, time for laughter, time for gin. I am all for the happy Christmas music blaring out of speakers at every store I go to, but these albums cross the line. Here are some albums that can make Christmas cheer turn into Christmas drear.








































credit to damn cool picture

Kekayaan Google Melebihi Jumlah Pendapatan Gabungan 28 Negara Termiskin Di Dunia

Posted: 16 Dec 2011 04:08 AM PST

Google Is Richer Than 28 Poorest Countries Combined GDP [infographic]



How much revenue does Google earn? What are its major sources of revenue? How profitable are its products and services? BusinessMBA.org has come up with an infographic that gives you insight into the numbers behind Google. According to the infographic, Google had $29.3 billion in revenue in 2010. The amount is more than the combined GDP of the 28 poorest countries in the world.

Here are some of the other key highlights:
  • The bulk of Google's revenue comes from selling ads through AdWords. Over 97% of Google's revenue comes from advertising and only 3% from other sources, including its products and services.
  • $2,500,000,000 of Google's revenue comes from mobile ads. This figure is expected to grow further in 2011.
  • What makes Google's massive revenue possible is the fact that the search giant receives over 1 Billion unique visitors per month.
  • People spend a total of 200 billion minutes per month on its sites.

Click on Image to Enlarge.

Source: businessmba

Gambar Rekabentuk Bas Sekolah Di Jepun Yang Sangat Unik

Posted: 16 Dec 2011 03:51 AM PST

Menghantar anak-anak ke sekolah pada waktu pagi mungkin sedikit lebih mudah jika bas sekolah mereka kelihatan seperti ini! Dari cute puppy menghadapi Thomas Tank Engine, setiap bas bertema lebih squeeee! mendorong daripada yang akan datang.

Cute Japanese School Buses - Sending children off to school in the morning might be a little easier if their school buses looked like these! From cute puppy faces to Thomas the Tank Engine, each themed bus is more squeeee! inducing than the next.

Kitty Cat School Bus








Thomas the Tank Engine School Bus




Hello Kitty School Bus






Locomotive School Bus




Puppy School Bus




Totoro Neko Bus


Teddy Bear School Bus


Pikachu School Bus














Airliner School Bus


Blue Whale School Bus


Lion School Bus



credit to damn cool pic

Video - Bayi Terkecil Dilahirkan Seberat iPhone

Posted: 16 Dec 2011 02:31 AM PST


Bayi ketiga terkecil yang pernah dilahirkan dan hidup selepas lahir hampir empat bulan sebelum tarikh kelahiran yang doktor jangkakan.Melinda Star Guido lahir dengan berat kira-kira sama seperti dua iPhone di Los Angeles County-USC Medical Centre pada 30 Ogos.Tarikh jangkaan dia dilahirkan sepatutnya hari ini, 15 Dis.Ibunya, Haydee Ibarra, 22, telah melahirkannya dengan kaedah Caesarian pada usia kandungan 24 minggu kerana gangguan tekanan darah tinggi yang membahayakan nyawa ibu dan bayi.Dengan berat hanya 270g (9.5oz) ketika dilahirkan, bayi ini diiktiraf bayi ketiga terkecil yang selamat hingga sekurang-kurangnya pada tempoh jangkaan dia dilahirkan.
She received round-the-clock care from doctors and specialists in the neonatal unit, who say she is the smallest there in 30 years

Bayi ini sangat kecil sehingga dapat diletakkan di tapak tangan doktor dan telah menghabiskan masa berbulan-bulan dalam salah satu incubator di hospital ini.hampir setiap hari, ibunya akan menghabiskan masa sepanjang hari duduk di sisi bayi ini, dan kadang kala bermalam.Semasa kehamilan, miss Ibarra mengalami tekanan darah tinggi, yang boleh membahayakan bagi kedua-dua ibu dan janin.

Ibu muda ini telah dipindahkan dari sebuah hospital berhampiran rumahnya di San Fernando Valley ke hospital utama daerah, yang mana lebih baik dan bersedia untuk menangani kehamilan berisiko tinggi.Terdapat juga masalah dengan plasenta, organ yang menyuburkan janin ketika hamil.

Walaupun dia terselamat, doktor memberitahu Miss Ibarra dan suaminya Yovani Guido, kanak-kanak yang dilahirkan terlalu awal boleh mempunyai kelewatan perkembangan dan kecacatan seperti buta, pekak atau cerebral palsy. Terlindung dalam inkubator, Melinda telah disambungkan kepada mesin bantuan pernafasan dan mendapat nutrisi melalui feeding tube.





sumber : jennykaleyn

Tips Memilih Aksesori Sesuai Dengan Bentuk Wajah

Posted: 16 Dec 2011 02:10 AM PST


Langkah yang perlu dilakukan pertama kali apabila membeli aksesoris adalah menyesuaikannya dengan bentuk wajah. Mengapa? Kerana aksesoris fungsinya adalah mempercantik paparan, bila penggunaannya tepat maka anda akan kelihatan lebih cantik. Namun apabila tidak, maka akan menjadi fashion disaster.
Dan, Lauren Chang Sommer, managing director Moi Moi Fine Jewellery akan memberikan sedikit tips tentang bagaimana memilih aksesoris sesuai bentuk wajah.
Bentuk wajah oval
Memiliki bentuk wajah oval adalah sebuah anugerah yang patut disyukuri kerana menurut dunia fashion, bentuk wajah ini adalah yang paling sempurna dan mudah berpadanan dengan segala bentuk aksesoris.
Anda hanya cukup menyesuaikan aksesoris dengan pakaian yang dikenakan, serta acara yang akan dikunjungi.
Bentuk wajah persegi
Bentuk wajah persegi, mirip seperti wajah Gwyneth Paltrow atau Julia Roberts. Di sini, anda perlu memilih aksesori yang boleh menjadi kamuflase dan memperhalus sisi wajah yang tajam. Kalung dengan reka bentuk menutup leher sangat sesuai dikenakan apabila anda mempunyai leher jinjang. Sedangkan bila leher anda tidak jenjang, U shape necklace sangat sesuai.
Sedangkan memilih anting-anting, sebaiknya anda memilih yang pendek. Anting berbentuk panjang hanya akan menegaskan sisi-sisi tajam wajah anda.
Bentuk wajah bulat
Mereka yang mempunyai wajah berbentuk bulat, seperti Kirsten Dunst dan Christina Ricci. Sesuai menggunakan kalung-kalung panjang, single mahupun multiple yang akan memberikan kesan bentuk wajah yang lebih panjang.
Untuk anting, elakkan yang berbentuk kecil, kerana justeru akan membuat wajah anda kelihatan lebih lebar. Lebih baik memilih anting bulat, persegi, atau yang berbentuk panjang.
Bentuk wajah hati
Selebriti yang terkenal dengan wajah bentuk hati seperti misalnya Reese Witherspoon atau Liv Tyler. Dari bentuk wajahnya, mereka selalu kelihatan menarik dan menggemaskan, namun ternyata kelebihan mereka ini cenderung menjadi kekurangan dalam memilih aksesoris. Bentuk V yang tajam pada dagu membuat wajah jadi terlihat kaku, sehingga perlu dibuat agar lebih halus.
Anda boleh memilih kalung pendek dengan bentuk U dan elakkan memilih kalung berukuran panjang. Memilih liontin kalung juga harus dipertimbangkan, agar tidak memilih liontin berukuran panjang dan tajam.
Sedangkan untuk anting, pilih anting yang bentuknya melebar di bawah


sumber : infospesial

Ahmad Dhani Lupakan Dewi Perssik

Posted: 16 Dec 2011 01:52 AM PST


Dewi Perssik dilupakan Ahmad Dhani selaku bos Republik Cinta Pengurusan (RCM). Hal ini kerana Dewi Perssik hadir dalam konsert Ahmad Jais.

Konsert Ahmad Dhani bakal diadakan di Cirebon, namun gagal kerana dikecam oleh beberapa Ormas Islam. Anehnya, Dewi Persik justeru mengaku tak mengetahui tentang larangan tersebut.

"Masa kok aku tak tahu. Tak ada juga yang mengkhabarkan aku," ungkap Dewi selesai menghadiri sidang di Mahkamah Negeri Jakarta Timur, Jalan Pengisar, Pondok Kopi, Kuala Lumpur, Rabu (14/12/2011).

Depe mengaku tetap tak merasa kecewa, dirinya tetap berfikir positif. "Mungkin mas Dhani tidak mengajak saya kerana saya terlalu banyak masalah. Jadi biar Dewi Persik fokus kepada masalahnya dulu," katanya secara bijak.

Dirinya yakin bahawa ia tetap mendapat honor dari RCM. "Selalu mas Dhani itu ingat sama saya tetap dipindahkan kok," katanya sambil tersenyum.


sumber : infospesial

iPad 3 Dilancarkan Mac Atau April 2012

Posted: 15 Dec 2011 06:47 PM PST


Generasi seterusnya bagi tablet iPad keluaran Apple dilaporkan akan dilancarkan antara pertengahan bulan Mac dan April 2012, menurut satu laporan baru.

Menurut sumber di Apple, DigiTimes melaporkan yang iPad 3 akan dilancarkan dalam masa tiga hingga empat bulan lagi. Sumber itu mendakwa pengeluaran iPad 2 tetap tinggi, berkemungkinan dalam lingkungan 14 hingga 15 juta unit semasa suku keempat tahun ini, tetapi Apple akan mengurangkan tempahan iPad 2 kepada 4 hingga 5 juta unit dalam suku tahun pertama 2012.

Foxconn akan membina antara 9.5 dan 9.7 juta unit iPad generasi ketiga itu dalam suku tahun pertama menurut kepada laporan, dengan pengeluaran ditingkatkan pada bulan Februari.

iPad 3 dijangka lebih tebal sedikit daripada model generasi kedua, seolah-olah untuk memberi ruang untuk resolusi-tinggi Retina Display. Laporan awal dari seorang penganalisis mencadangkan yang iPad 3 akan dilancarkan pada bulan Februari, tetapi laporan baru pula menjajar lebih baik dengan laporan eksklusif BGR minggu lepas yang menyatakan Samsung akan mendedahkan tablet baru dengan resolusi paparan retina lebih baik di Mobile World Congress pada Februari ini.
Samsung dijangka akan menewaskan iPad Apple 3 ke pasaran dengan pelancaran tidak lama lagi selepas tablet baru diperkenalkan. (Fox News)



iPad 3 Features Expectation
  • Retina Display: People were expecting a retina display with the iPad 2; but the iPad disappointed them with the same display of the previous iPad. Now followers are waiting for an iPad 3 with a retina display. There is a rumor that the iPad 3 may offer a resolution of 2048×1536 pixels.
  • SD Card Slot: People are expecting a revolution in Apple iPad 3 with an SD card slot. Hopefully Apple may introduce SD card slot with the third generation iPad.
  • Improved HDMI: Yes iPad 2 also supports HDMI playback but you need to have Apple digital AV adapter, and that comes at an additional cost of $39. So it is much expected from iPad 3 to have an HDMI port that eliminates additional requirement of the HDMI cable.
  • Camera Flash: A camera with flash is a much-waited feature of the iPad; people were expecting iPad 2 to have camera flash; now we would be wondering if iPad 3 will have camera with flash.
  • Thunderbolt: The iPad 3 may have a Thunderbolt port. That will offer power, video and data connectivity using the same connector at lightning speed.
  • Wireless Synchronize: People are expecting iPad 3 to offer wireless sync of content rather than the traditional wired connectivity.

Video - Aksi Mat Rempit Sejati

Posted: 15 Dec 2011 06:40 PM PST


Klip video di bawah menunjukkan aksi mat rempit di Pakistan yang amat Cool




Payudara Ifa Raziah Membengkak Diserang Virus

Posted: 15 Dec 2011 06:35 PM PST


Penyanyi dangdut terkenal Ifa Raziah diberitakan sering ke hospital bagi mendapatkan rawatan. Dia dikatakan mengalami masalah sakit di bahagian payudara. Wowberita mendapatkan penjelasan eksklusif Ifa Raziah berhubung perkara ini.

"Pada mulanya, saya hanya demam panas. Lepas tu makin lama keadaan makin teruk. Dan lebih teruk lagi bila saya mula sedar ada bahagian yang bengkak di payudara. Setelah diperiksa rupa-rupanya kelenjar yang membengkak itu menyebabkan terkumpulnya cecair badan sehingga menyebabkan jangkitan virus.

"Itulah sebab utamanya saya sakit payudara dan ini tidak ada kena mengena dengan khabar angin disebabkan oleh saya menjalani pembedahan atau suntikan pada payudara. Saya mempunyai bukti 'ultra sound' untuk menyangkal perkara ini," jelas Ifa tegas.

Ifa Raziah juga bersyukur kerana setelah mendapat khidmat nasihat dan pemeriksaan daripada tiga doktor, semuanya mengesahkan dia bukannya sakit kanser payudara. Kini kesihatan juga bertambah pulih setelah menjalani rawatan secara intensif di hospital. -suarapeople-

Volkswagen Mini Gol - Kereta Untuk Orang Kerdil

Posted: 15 Dec 2011 06:28 PM PST

Volkswagen Mini Gol sangat cool dan memang sesuai la untuk mereka.









sumber : suarapeople

Payudara Miley Cyrus Disangka Palsu

Posted: 15 Dec 2011 06:17 PM PST


Penyanyi dan pelakon popular remaja, Miley Cyrus, 19 telah mengejutkan ramai pihak apabila tampil dengan persalinan menjolok mata ketika menghadiri majlis CNN Heroes: An All-Star Tribute yang telah diadakan di Los Angeles, Ahad lalu.

Dia yang menyarungkan gaun kuning adi busana rekaan Roberto Cavalli pada majlis berkenaan, telah menunjukkan sebahagian payudaranya sekaligus telah menjadi bualan hangat di laman Twitter yang mengatakan bahawa beliau telah menjalani pembedahan payudara.

Kemunculannya itu juga telah menjadi isu di dalam majalah Star yang telah mendapatkan sendiri pendapat dari beberapa orang pakar bedah kosmetik bagi mengesahkan bahawa bintang Disney itu telah membuat rawatan bagi membesarkan payudaranya

Seorang pakar bedah kosmetik dari Vitahl Medical Aesthestics di Colorado telah mengesahkan majalah berkenaan bahawa Miley telah membuat pembedahan di bahagian berkenaan dan menganggap hasil rawatan itu sangat sempurna sesuai dengan rangka tubuh badan Miley yang kecil.

Namun, Miley menerusi laman Twitter miliknya menulis bahawa payudaranya itu adalah asli apatah lagi dalam usianya yang semakin meningkat matang, maka tidak hairanlah jika dia memiliki aset semulajadi berkenaan.
Dia juga menulis, agar tidak semua orang boleh menganggap supaya tidak semestinya semua perlu palsu untuk sentiasa kelihatan cantik.

Walaupun Miley menafikan bahawa dia tidak menjalani pembedahan bagi membesarkan payudaranya, namun sepanjangn 2011 beberapa orang selebriti seperti LeAnn Rimes, Nicole Richie dan Farrah Abraham telah menjalani pembedahan bagi mencantikkan payudara mereka. -suarapeople-

Paksa Teman Wanita Pakai Cawat Besi

Posted: 15 Dec 2011 06:11 PM PST


SEORANG lelaki di China dilaporkan memaksa teman wanitanya memakai cawat besi yang mempunyai kunci.

Lelaki yang dikenali dengan nama keluarga, He yang berusia 29 tahun itu mula memaksa teman wanitanya yang di kenali sebagai Xiao Tian memakai cawat besi berkunci itu Ogos lalu apabila dia mengesyaki teman wanitanya berlaku curang dan menjalinkan hubungan sulit dengan lelaki lain.
Dia kemudiannya menyerang Xiao Tian dan mengunci wanita itu di dalam bilik tidur.

Pada keesokan harinya, dia membeli cawat besi berkunci itu menerusi internet dan mengarahkan teman wanitanya yang berumur 21 tahun memakainya ketika pergi bekerja setiap hari.

Setiap malam apabila Xiao Tian pulang dari bekerja, dia akan memeriksa cawat besi berkunci itu dengan teliti untuk memastikan ia tidak dibuka sepanjang ketiadaannya. Dia amat marah apabila menemui tanda-tanda kunci pada cawat itu telah diumpil dan dibuka menyebabkan dia hilang kawalan dan mula menyerang gadis itu.

Dia mengikat tangan dan kaki Xiao Tian dan mengurung wanita itu dalam tempoh yang agak lama sehingga menyebabkan wanita itu hampir mengalami tekanan mental dalam tempoh dia dikurung.

Pada 23 Ogos, Xiao Tian berjaya melonggarkan tali yang digunakan untuk mengikat tangannya. Beliau menulis nota yang berbunyi "tolong saya" dan mencampakkannya keluar dari tingkap. Ada orang yang berjaya menemui nota itu dan membuat laporan polis. Polis menyerbu rumah He untuk menyelamatkan Xiao Tian dan menahan lelaki itu serta-merta.

Dia disabitkan kesalahan menyekat kebebasan teman wanita yang menyalahi undang-undang dan dijatuhkan hukuman penjara tujuh bulan oleh Mahkamah Daerah Rakyat Qingyang di Chengdu baru-baru ini.

Sumber: Free Malays

Gempar! Kepulan Asap Menyerupai Wajah Manusia

Posted: 15 Dec 2011 06:06 PM PST

 
Seorang pelanggan sebuah gerai minum di pekan Langgar secara tidak sengaja merakam gambar satu kepulan asap yang menyerupai wajah manusia beberapa hari lalu sewaktu bersantai di kedai berkenaan.
Usahawan, Zul Azri Abdul Khalil, 34, berkata, sewaktu kejadian kira-kira jam 5 petang, dia hanya mahu menguji kamera telefon bimbitnya sahaja dan mengambil gambar beberapa kali.

Menurutnya, selepas beberapa ketika dia meneliti kembali gambar yang diambil dan terkejut apabila mendapati terdapat satu kepulan asap seolah-olah menyerupai wajah manusia.

"Terdapat seolah-olah kepulan asap yang menyerupai wajah manusia semasa gambar diambil.

"Selepas itu, saya menunjukkan kepada beberapa kawan yang lain dan ternyata mereka juga turut terkejut," katanya.

Pengalaman pertama kali merakam gambar aneh sedemikian ternyata turut menarik perhatian pelanggan-pelanggan yang berada di kedai berkenaan.

Zul Azri berkata, dia tidak menyangka bahawa dengan hanya mengambil beberapa gambar menggunakan telefon bimbitnya, dia dapat merakam gambar aneh.

Seorang lagi pelanggan kedai minum itu, Yusof Hat, 40, mengakui masih belum pernah melihat benda aneh yang dirakam secara tiba-tiba.

Menurutnya, bagaimanapun perkara demikian tidak perlu diambil serius kerana langsung tidak memberikan kesan kepada kehidupan masyarakat di kawasan sekitar.

"Serius saya katakan memang tidak pernah melihat kejadian seumpama ini, sedangkan gambar berkenaan pula dirakamkan pada waktu siang," katanya.

sumber : suara people

Tuduhan Hamil Luar Nikah Beri Aib Pada Norish Karman

Posted: 15 Dec 2011 05:23 PM PST

Norish Karman anggap gosip hamil luar nikah sebagai tidak beretika dan tidak adil.

KUALA LUMPUR: Pelakon Norish Karman, 35, (Norish) menyifatkan laporan media yang mendakwa dia telah menyembunyikan diri kerana hamil luar nikah sebagai sesuatu yang tidak beretika dan tidak adil buatnya dan keluarga.

Norish atau nama sebenarnya Nor'Asikin Karman, berkata sekalipun dakwaan liar itu tidak asing baginya yang berpengalaman hampir 20 tahun dalam dunia lakonan, ia tetap mengganggu dan mengaibkan khususnya kepada anak-anaknya yang sedang membesar.

"Secara peribadi, saya anggap dakwaan palsu dan liar itu sebagai sesuatu yang melampau, tidak beretika dan tidak adil buat saya dan anak-anak.

"Tidakkah pihak yang menggembar-gemburkan gosip itu terfikir, saya mempunyai anak-anak yang juga akan terkena tempias tuduhan itu?" luahnya kepada mStar Online.

Tambah pelakon filem Sayang Salmah ini, walaupun provokasi dan dakwaan liar itu amat menyedihkan, dia bersyukur kerana anak-anaknya begitu memahami, terbuka dan memberikan sokongan yang utuh.

"Saya berasa sedih apabila perlu menjelaskan kepada anak-anak bahawa cerita itu adalah dakwaan palsu.
"Mujurlah anak-anak saya sangat memahami, terbuka dan enggan melayan provokasi melampau itu. Malah, saya bertuah kerana mereka setia menyokong di sisi pada waktu begini," katanya.

Katanya, apa yang lebih membuatkan dirinya berasa terkilan apabila tindakan berdiam diri daripada dunia hiburan sebagai persiapan untuk muncul dengan album sulung itu telah dimanipulasikan dengan dakwaan yang mengatakan dirinya hamil luar nikah.

Aksi Norish menyampaikan monolog Bukan Dejavu nukilan Ismail Kassan pada Festival Monodrama di Istana Budaya pada 13 dan 14 Disember lalu.
 
"Saya berdiam diri kerana sibuk membuat persiapan dan mencari material yang berkualiti untuk album sulung saya pada tahun depan.

"Jadi, tidak perlulah saya hendak kecoh-kecoh memberitahu semua orang setiap perkembangan saya pula.
"Apabila orang menuduh saya macam-macam, saya berasa sedih tetapi saya tiada masa untuk melayan fitnah sebegini," katanya.

Dalam perkembangan lain, Norish berkata dia sudah tidak sabar untuk melancarkan album sulungnya yang memuatkan tujuh hingga lapan trek lagu.

Album tersebut bakal diterbitkan oleh barisan komposer popular termasuk Damien V.E, Johari Teh dan Manan Ngah.

Hasil perkahwinan aktres Singapura itu dengan bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Menanti, Negeri Sembilan iaitu Datuk Hashimuddin Abdul Kadir, mereka dikurniakan tiga orang anak iaitu Muhammad Haqiem Armany, 12, Muhammad Hardy Amieran, lapan, dan Putri Hany Amanda, tujuh.-mstar-

Sharnaaz Akui Tertarik Dengan Shila Amzah

Posted: 15 Dec 2011 05:21 PM PST

Sharnaaz Ahmad

PETALING JAYA: Pelakon Sharnaaz Ahmad, 26, mengakui tertarik dan selesa berkawan rapat dengan Shila Amzah, 21, kerana penyanyi itu memiliki kriteria-kriteria wanita idamannya yang layak dijadikan sebagai calon isteri.

Sharnaaz berkata, hubungan akrab yang dijalinkan sejak terlibat dalam klip video "single" lagu penyanyi itu, Patah Seribu, turut direstui oleh keluarga kedua-dua belah pihak.

"Baik daripada pihak keluarga Shila mahupun keluarga saya, mereka menerima perhubungan akrab ini dengan baik tetapi kami belum sampai ke tahap bercinta tau.

"Masih terlalu awal untuk menjalinkan hubungan itu (cinta) kerana masing-masing mempunyai matlamat tersendiri dalam mengejar impian kami.

"Tambah pula Shila masih muda dan semestinya banyak perkara yang perlu dia laksanakan untuk mengukuhkan kerjaya nyanyiannya itu," katanya yang ditemui pada pelancaran drama Bicara Hati di Ampwalk, di sini, Khamis.

Tambah Sharnaaz, hubungan akrab antaranya dan Shila timbul kerana anak kepada penyanyi ND Lala itu memiliki karakter yang sama dengannya iaitu seorang yang 'gila-gila' tetapi berfikiran jauh mengenai perancangan masa hadapan.

Shila Amzah
 
"Walaupun berada di bidang yang berbeza, matlamat kami adalah sama. Apabila saya bercerita tentang keterujaan saya dalam lakonan, dia pula berkongsi cerita tentang kerjayanya itu dan saya lihat kami begitu serasi," ujarnya.

Beritahu pelakon yang ingin menamatkan zaman bujangnya sebelum usia 30 tahun itu, dia dan Shila belum pernah keluar berdua-duaan sebaliknya mereka sering ditemani ibu atau salah seorang daripada keluarga Shila.

Sharnaaz juga kagum dengan cara didikan yang diterima Shila yang sangat mementingkan hubungan kekeluargaan.

Sementara itu, Sharnaaz bersama pelakon Christina Suzanne, Marsha Londoh dan Lash Mokhtar bakal muncul dengan sebuah drama yang diadaptasi daripada sebuah novel, Bicara Hati, arahan Osman Ali, yang masih lagi dalam penggambaran.

Bicara Hati mengisahkan tentang kisah cinta yang terjalin kerana wang dan kuasa di mana Tengku Shahran, lakonan Sharnaaz terpaksa berkahwin secara kontrak dengan Zahlia (Christina).

Drama sebanyak 26 episod itu akan bersiaran setiap Selasa, pukul 9 malam, mulai 3 Januari tahun depan menerusi saluran Astro Prima (105).-mstar-

Lady Gaga Penyanyi Paling Kaya 2011

Posted: 15 Dec 2011 05:17 PM PST

Lady Gaga mendapat USD90 juta sepanjang tahun 2011

PENYANYI yang sering muncul dengan imej pelik, Lady Gaga diumumkan sebagai penyanyi wanita berpendapatan paling tinggi sepanjang tahun 2011.

Majalah Forbes melaporkan jumlah pendapatan Gaga adalah berjumlah AS$90 juta (RM287 juta) sepanjang tahun 2011 mengalahkan pesaing terdekatnya iaitu Taylor Swift dan Katy Perry yang masing-masing berada di kedudukan kedua dan ketiga.

Berdasarkan pengiraan pihak Majalah Forbes, kekayaan Gaga datang daripada hasil penjualan album terbarunya, Born This Way yang terjual hampir 10 juta unit di seluruh dunia.

Selain itu, kekayaan penyanyi yang popular dengan lagu Poker Face itu terhasil daripada siri jelajah Monster Ball dengan nilai AS$72 juta (RM229 juta).

Berikut 10 artis wanita dengan pendapatan paling tinggi pada tahun 2011:
1. Lady GaGa (RM287 juta)
2. Taylor Swift (RM143 juta)
3. Katy Perry (RM140 juta)
4. Beyonce Knowles (RM112 juta)
5. Rihanna (RM92 juta)
6. Pink (RM70 juta)
7. Carrie Underwood (RM64 juta)
8. Celine Dion (RM60 juta)
9. Adele (RM57 juta)
10. Alicia Keys dan Britney Spears (masing-masing RM32 juta).

Justin Bieber Ditahan Polis

Posted: 15 Dec 2011 05:14 PM PST


Justin ditahan oleh pihak polis selepas membelok secara merbahaya.

PENYANYI pop remaja popular, Justin Bieber ditahan pihak polis kerana membelok secara berbahaya di sebatang jalan di Los Angeles, Amerika Syarikat.

Penyanyi yang popular dengan lagu "Never Say Never" ini bagaimanapun hanya diberi amaran oleh polis yang menahannya sebelum dia dilepaskan.

Sumber yang berada di tempat kejadian berkata, Justin berjanji kepada polis berkenaan tidak akan mengulangi perbuatannya dan akan lebih berhati-hati selepas ini.

Kejadian tersebut bukan kali pertama apabila kekasih Selena Gomez itu pernah ditahan di California kerana memotong kenderaan lain di kawasan larangan tetapi dibebaskan setelah diberi amaran. -mstar-

Tidak serik beraksi seksi - Nurul Ain

Posted: 15 Dec 2011 05:06 PM PST




NAMA Nurul Ain Nordin, 23, sebelum ini tiada siapa yang peduli apatah lagi ingin mencungkil siapakah gerangannya. Namun, apabila gambar mirip aksi separuh bogelnya itu tersebar di internet ramai pula pihak yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang siapakah gerangannya Nurul Ain dan tidak kurang juga yang mengeji dan menyifatkan penampilan pelakon yang baru setahun jagung itu sebagai melampau.

Semua itu berlaku akibat sikap terbuka Nurul Ain beraksi memakai kain batik dan mendedahkan belakang badannya sehingga ke pangkal punggung untuk hiasan poster filem pertamanya Suatu Malam Kubur Berasap.
Namun, perlukah mendedahkan tubuh untuk sebuah produksi filem tempatan?

Nurul Ain memberikan jawapan klise - dia sanggup melakukankannya demi menjayakan watak. Katanya, perkara itu dilakukan atas perjanjian bersama dengan pihak produksi filem itu iaitu OutLoud Studios Sdn. Bhd.

"Saya cuma mendedahkan belakang badan saya pada kru filem tetapi tidak pada penonton.

Dalam filem itu nanti penonton akan lihat belakang badan saya itu terdapat efek akar dan kudis dan ia sama sekali menutupi belakang badan saya," katanya yang melakonkan watak wanita bernama Siti Chempaka yang mati dirogol dan dibunuh dalam filem Suatu Malam Kubur Berasap yang dijadualkan mula ditayangkan di pawagam seluruh negara menjelang 22 Disember ini.


Dalam nada kesal, ujar Ain, dia tidak sangka gambar yang dirakamkan itu disebarkan oleh orang-orang yang tidak bertanggungjawab tanpa pengetahuannya.

"Saya mangsa keadaan. Saya tidak tahu bagaimana gambar itu boleh tersebar. Saya dapat tahu mengenai gambar itu juga melalui sebuah blog lantas terkejut dan sedih dengan tindakan serta komen-komen yang dilemparkan penulis tersebut kepada saya.

"Saya tidak pasti bagaimana gambar itu boleh terlepas ke tangan individu itu kerana mengikut perjanjian bersama dengan pihak produksi gambar itu hanya digunakan untuk proses suntingan poster filem Suatu Malam Kubur Berasap," luahnya kecewa kepada Kosmo! ketika sesi fotografi yang berlangsung di Studio Utusan, Kuala Lumpur.

Apa yang menjadi persoalan, adakah gambar tersebut disebarkan oleh pihak produksi sendiri sebagai salah satu strategi untuk mencipta kontroversi seterusnya melariskan filem tersebut? Kenapa Nurul Ain tidak berfikir jauh sebelum beraksi sedemikian rupa? Atau mungkin dia terlalu naif mengikut sahaja kemahuan pihak produksi atau berpura-pura kesal tetapi sanggup berkorban demi menjayakan watak?

Ekoran penyebaran gambar tersebut juga anak kedua daripada tiga beradik itu dihimpit kebencian maha hebat daripada keluarga, teman-teman dan juga pensyarah-pensyarahnya.

Malah, muncul khabar angin Nurul Ain turut dibuang universiti dan keluarga. Benarkah?

"Saya bukan kena buang. Memang ada seorang daripada pensyarah fakulti saya yang mengeluarkan kenyataan kepada pihak fakulti bahawa saya tidak layak digelar pelajar dan patut dibuang ekoran kontroversi tersebut.

"Atas sebab itu saya segera berjumpa dengan dekan dan memberitahu perkara sebenar kepadanya. Akhirnya saya dapat meneruskan pembelajaran saya yang tinggal hanya satu semester itu dan berjaya menamatkannya sebelum memperoleh diploma Teknologi Kreatif dan Artistik.

"Saya akui memang ibu saya begitu marah dan terkilan dengan tindakan saya dan penyebaran gambar tersebut. Hampir sebulan dia tidak mahu bercakap dan berjumpa dengan saya. Malah, sehingga kini dia masih marahkan saya dengan penyebaran gambar tersebut.

"Saya faham ibu marah sebab dia merupakan pensyarah dan kaunselor. Bila jadi isu macam ini ramai yang keluar kenyataan berbaur kecaman di facebook dan blog yang berbunyi 'mak kaunselor tetapi anak berperangai macam ini'," ujarnya yang turut mengakui ibunya sebelum ini tidak mengetahui tentang tindakannya beraksi sedemikian rupa dalam filem tersebut.

Ungkap Ain yang memohon dirahsiakan nama universiti tempat dia belajar, teman lelaki dan juga rakan-rakannya sanggup memutuskan hubungan dengan dirinya selepas tercetuskan kontroversi penyebaran gambar tersebut.

Ditanya adakah dia serik untuk beraksi seksi seperti itu menerusi drama atau filem lain selepas ini, tuturnya berani dan tegas: "Saya tidak serik dan tetap akan beraksi seksi jika itu tuntutan jalan cerita. Asalkan ia tidak terlalu keterlaluan."

"Saya berani untuk buat lakonan seperti itu lagi. Kita kena ambil yang positif. Masih belum ada lagi pelakon wanita yang berani seperti itu. Saya mahu berlakon seperti pelakon-pelakon wanita Hollywood yang tidak takut menjayakan apa jua watak yang diminta tetapi ia tidaklah sehingga keterlaluan," tegasnya.



DARI kiri: Angah, Ain dan Isma berganding dalam filem Suatu Malam Kubur Berasap.



Sementara itu, menurut penerbit eksekutif dan Outloud Studio yang juga merupakan pengarah Suatu Malam Kubur Berasap, Ernie Chen, foto kontroversi membabitkan Nurul Ain tersebut bukan disebarkan oleh pihaknya dan dia sendiri tidak mengetahui siapakah dalang di sebalik perbuatan tidak bermoral itu.

"Kami tidak mempromosikan foto sebegitu kerana itu bukan apa yang kami rancangkan. Ia juga tidak masuk dalam rangka promosi kami dan saya rasa orang lain yang cuba untuk 'mempromosi'kan filem ini untuk kami.

"Foto itu juga sebenarnya tidak akan keluar langsung sebegitu rupa kerana apa yang ingin dilakukan adalah menambah mekap untuk Ain kelihatan seperti hantu dan bukannya terdedah seperti yang tersebar dalam laman web itu," tegas Ernie yang turut memberitahu terdapat dua babak filem itu telah dipotong atas arahan Lembaga Penapisan Filem Malaysia (LPFM).


Dua babak tersebut membabitkan babak Ain yang baru selesai mandi di sebatang sungai yang mana menampakkan sedikit bahagian bahunya dan babak lakonan Ain bersama Zach X-Factor, yang mana Zach ketika digambarkan sebagai mencium dahi Ain.


Menurut Ernie, dia sendiri tidak faham mengapa babak tersebut harus dipotong kerana ia tidak keterlaluan sepertimana filem-filem romantik tempatan lain yang tidak pula dipotong babak-babak sebegitu.

"Namun, kami terpaksa akur dengan permintaan LPF dan memotong dua babak tersebut yang masing-masing memakan durasi selama dua saat.


Katanya lagi: "Dari mula penyebaran foto dan kontroversi itu secara meluas menerusi internet, pihak kami mereka tidak pernah ingin memberi sebarang penjelasan mengenai isu tersebut merasakan ia suatu perkara yang tidak perlu."-kosmo-

Chong Wei melangkah bergaya

Posted: 15 Dec 2011 05:02 PM PST


 
CHONG WEI mencatat kemenangan kedua dalam saingan Kumpulan A semalam selepas menewaskan Simon Sontoso dari Indonesia.


LIUZHOU, China - Pemain No. 1 dunia, Datuk Lee Chong Wei mencatat kemenangan kedua dalam Kumpulan A untuk mencerahkan peluang mara ke separuh akhir Siri Super Dunia Akhir 2011.

Pemain kelahiran Pulau Pinang itu hanya mengambil masa 34 minit untuk menewaskan pemain Indonesia, Simon Sontoso 21-10, 21-15 semalam.

Sebelum ini, pada perlawanan pembukaan Kumpulan A, Chong Wei diberi tentangan sengit sebelum menang ke atas pemain Jepun, Sho Sasaki dalam tiga set.

Jaguh perseorangan negara itu akan menentang pemain Denmark, Peter Gade hari ini bagi menentukan kedudukannya sebagai juara kumpulan.

Hanya juara dan naib juara setiap kumpulan akan mara ke separuh akhir yang dijadual berlangsung esok.
Dalam saingan Kumpulan B pula, Chen Long yang dijangka akan menentang Chong Wei di separuh akhir, mudah menewaskan seorang lagi pemain Jepun, Kenichi Tago semalam.

Selepas tewas kepada Lin Dan kelmarin, Chen Long bangkit daripada kalah set pertama ketika menentang Kenichi sebelum menang 12-21, 21-18, 21-13.

Lin Dan dijangka bakal mengungguli Kumpulan B ini yang turut dianggotai Taufik Hidayat dari Indonesia.
Kejohanan pusingan akhir penutup tirai 2011 yang hanya boleh disertai lapan pemain terbaik dalam ranking dunia itu menawarkan keseluruhan hadiah wang tunai AS$500,000 (RM1.5 juta).
- AFP

Barca belasah juara kelab Asia

Posted: 15 Dec 2011 04:59 PM PST


 
DARI kiri, Pedro Rodriguez, Adriano dan Villa meraikan kejayaan Barcelona menewaskan Al Sadd 4-0 semalam.


YOKOHAMA, Jepun - Juara kelab Eropah, Barcelona mudah membelasah juara kelab Asia, Al Sadd dari Qatar 4-0 pada aksi separuh akhir Piala Kelab Dunia semalam.

Malah, mereka hanya menggunakan pemain pertahanan untuk menjaringkan dua gol di babak pertama menerusi Adriano dalam aksi yang dilihat berat sebelah itu.

Dua lagi gol Barcelona dijaringkan Seydou Keita dan Maxwell di babak kedua permainan.

Bagaimanapun, Barca terpaksa membayar dengan harga yang tinggi di atas kemenangan itu apabila David Villa disahkan patah kaki ketika beraksi di babak pertama.

Ini bakal memaksa penyerang antarabangsa Sepanyol itu berehat panjang sehingga berakhir musim ini. Villa sebelum ini turut disebut-sebut bakal dijual ke kelab lain.

Dengan kejayaan itu, Barcelona akan menentang kelab dari Amerika Selatan, Santos pada perlawanan akhir Ahad ini.

Santos sebelum itu menewaskan juara kelab Jepun, Kashiwa Reysol 3-1 dalam satu lagi separuh akhir kelmarin.

Jika menang, Barcelona bakal muncul sebagai kelab Eropah pertama memenangi pertandingan ini buat kali kedua berturut-turut.

Bagi Al-Sadd, mereka ternyata bukan tandingan buat Barcelona apabila terkial-kial sepanjang perlawanan, di samping gagal memberikan saingan bermakna.

Malah, Lionel Messi hanya bermain bersahaja sahaja dan dilihat lebih kerap memberi ruang kepada pemain lain untuk menjaringkan gol. - Reuters

CUEPACS mahu jumpa PM Berkenaan SBPA

Posted: 15 Dec 2011 04:44 PM PST




KUALA PERLIS – Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam perkhidmatan Awam (CUEPACS) akan mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada 19 Disember ini bagi menjelaskan mengenai bantahan terhadap skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA).

Presidennya, Datuk Omar Osman (gambar) berkata, dalam pertemuan itu CUEPACS akan turut membangkitkan mengenai kelemahan yang wujud dalam skim berkenaan.

Menurut beliau, pada masa kini CUEPACS memutuskan menolak tawaran SBPA kerana dilaksanakan dalam masa yang singkat serta tanpa rundingan dengan kongres tersebut.

Berikutan itu, katanya, kesatuan tersebut yang mewakili 1.4 juta penjawat awam mahu rundingan lanjut diadakan bagi membincangkan mengenai skim berkenaan.

"Setelah ahli CEUPACS bermesyuarat hari ini (semalam), kami membantah SBPA kerana mendapati banyak perkara yang tidak jelas dalam tawaran berkenaan," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat khas selama dua hari bagi membincangkan tawaran SBPA di sini.

SPBA diumumkan oleh Najib pada pembentangan Bajet 2012 Oktober lalu yang menjanjikan skim gaji lebih baik berasaskan merit serta kenaikan tahunan di antara RM80 dan RM300.

Menurut Omar, pihaknya menasihati ahlinya agar tidak menandatangani tawaran SBPA sehingga rundingan lanjut dengan Perdana Menteri dijalankan. -kosmo-

Jimmy dedah tabiat buruk isteri

Posted: 15 Dec 2011 04:41 PM PST


 
SAAT bahagia Jimmy dan Norsuhaila ketika diijabkabulkan pada 1 Oktober 2010.


SHAH ALAM – Perbicaraan pada hari pertama di Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam membabitkan pengacara Jimmy Shanley yang menuntut supaya isterinya kembali taat mendedahkan yang wanita itu didakwa masih ketagih judi dan rokok walaupun berjanji untuk meninggalkan tabiat itu selepas berkahwin pada 1 Oktober 2010.

Selain itu, ketika disoal peguam Syarie yang mewakilinya, Mohd. Noor Aizan Md Idrus, Jimmy mendakwa, isterinya, Nursuhaila Eliani Suhaimy bukan sahaja bermain judi daun terup malah pernah bertaruh di Internet ketika berada di rumah keluarga wanita itu di Sunway Rahman Putra, Sungai Buloh, Petaling Jaya pada hari kedua pernikahan mereka.

Katanya, ia diburukkan lagi dengan sikap Nursuhaila yang gemar melayan laman sosial Facebook (FB) dan khidmat pesanan ringkas BlackBerry (BBM) hingga wanita itu tidak mengendahkan permintaannya untuk bersama pada hari itu.

"Sebelum bernikah, dia berjanji untuk meninggalkan tabiat buruk itu dan melayan saya 24 jam. Oleh sebab itulah saya bersetuju untuk berkahwin.

"Bagaimanapun, ia tidak berubah selepas kami berkahwin kerana Nursuhaila masih berjudi hinggakan layanan terhadap saya terhad. Dia juga enggan berada di rumah saya yang tiada talian Internet tanpa wayar," dakwanya.

Tambahnya, Nursuhaila memberi alasan yang dia bermain judi untuk menghilangkan tekanan di hari lahir bapanya sendiri pada 11 Oktober 2010.

Menurut Jimmy, pada hari itu, Nursuhaila yang sepatutnya membeli kek, pulang lewat dan apabila ditanya, dia mengaku masih lagi berjudi.

"Saya juga bertanya penting ke layan FB dan BBM rakan-rakan, lalu dia menjawab lebih penting layan kawan daripada suami," dakwanya. -kosmo-

Mati dipukul kerana isteri orang

Posted: 15 Dec 2011 04:28 PM PST

DUA suspek dibawa ke kawasan semak di Kampung Macang Kudong, Pokok Sena semalam bagi membantu siasatan kematian Hamdan.



ALOR SETAR – Angkara mengikut nafsu marah dan cemburu membuak-buak kerana mengesyaki isteri mempunyai hubungan istimewa dengan orang lain, seorang lelaki bersama seorang anak lelakinya bertindak di luar dugaan membelasah sehingga mati kenalan isterinya itu.

Tragedi malang yang berlaku pada pukul 11 pagi itu di satu kawasan semak samun di Kampung Macang Kudong, Pokok Sena di sini kelmarin menyebabkan Hamdan Saad, 54, yang cedera teruk di kepala dan beberapa bahagian badan lain meninggal dunia ketika dirawat di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini semalam.

Hamdan didakwa mempunyai hubungan baik dengan seorang wanita yang berusia 40-an yang dipercayai isteri kepada suspek berusia 50 tahun dan juga ibu kepada pemuda berusia 22 tahun yang terlibat dalam kejadian itu.

Selepas dibelasah, Hamdan yang tidak bekerja dikejarkan ke HSB pukul 1 petang kelmarin namun meninggal dunia selepas 12 jam dirawat di HSB.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kota Setar, Supritendan Baharom Abu berkata, mangsa yang dalam keadaan tenat ditemui oleh anaknya di dalam parit di ladang kelapa sawit iaitu kira-kira 15 meter dari tempat mangsa dipukul.

Menurut beliau, mangsa dipercayai terjatuh ke dalam parit ketika cuba keluar dari kawasan itu selepas cedera dibelasah.

"Selepas dipukul, mangsa sempat bercakap dan meminta bantuan daripada salah seorang anaknya menerusi panggilan telefon," kata beliau ketika ditemui di bilik mayat HSB di sini semalam.

Baharom memberitahu, mangsa kemudian dibawa pulang ke rumahnya di Pekan Langgar di sini sebelum dihantar ke HSB.

"Bagaimanapun, mangsa meninggal dunia pada awal pagi ini (semalam) akibat masalah jantung yang mempunyai kaitan dengan dipukul dan mempunyai tekanan emosi," ujar beliau. -kosmo-

Mak nyah jadi pramugari di Thailand

Posted: 15 Dec 2011 04:23 PM PST


EMPAT mak nyah yang bertugas sebagai pramugari untuk syarikat penerbangan PC Air ialah Chayathisa Nakmai (kiri), Dissanai Chitpraphachin (dua dari kiri), Nathatai Sukkaset dan Phuntakarn Sringern (kanan). - Reuters



BANGKOK - Empat mak nyah bertugas sebagai pramugari untuk syarikat penerbangan PC Air bagi laluan Bangkok ke wilayah Surat Thani, Thailand.

Syarikat penerbangan itu pada mulanya hanya mahu menggaji lelaki dan wanita sebagai pramugari serta pramugari.

Namun, ia mengubah rancangan selepas menerima lebih 100 permohonan daripada golongan mak nyah.

Menurut syarikat penerbangan tersebut, kelayakan untuk menjadi pramugari itu adalah sama buat mak nyah iaitu memerlukan ciri-ciri kewanitaan dan mempunyai daya penarik.

Empat mak nyah itu ialah Chayathisa Nakmai, 24, Dissanai Chitpraphachin, 24, Nathatai Sukkaset, 26, dan Phuntakarn Sringern, 24. - Reuters

Model lelaki sasa jadi tumpuan wanita

Posted: 15 Dec 2011 04:18 PM PST


DUA wanita bergambar dengan beberapa lelaki sasa yang tidak berbaju di luar sebuah bangunan kedai di Jalan Orchard, Singapura kelmarin. - Reuters



SINGAPURA - Beberapa lelaki sasa yang memakai seluar berwarna merah tetapi tidak berbaju menjadi tumpuan wanita di luar sebuah bangunan kedai di Jalan Orchard di sini kelmarin.

Lelaki-lelaki itu dari Amerika Syarikat (AS), Eropah dan Asia berdiri di luar bangunan kedai tersebut selama beberapa hari.

Menurut agensi berita Reuters, mereka melaksanakan misi untuk mencetuskan keterujaan orang ramai terhadap kedai fesyen Abercrombie & Fitch (A&F) di sini yang dibuka semalam.

Beberapa wanita turut mengambil kesempatan untuk bergambar dengan model sasa itu. - Agensi

No comments: